یکی از مراجع عظام تقلید گفت: طرح ایجاد شبکه جهانی تلوزیونی علیه تکفیری‌ها به علمای بلاد اسلامی ارسال می شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عالیقدر تقلید پیش از ظهر امروز در جمع میهمانان خارجی کنگره جهانی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز اظهارداشت: خوشبختانه علمایی که به ایران آمدند تا در این همایش شرکت کنند نشان دادند که بیدار هستند و این بیداری است که شما را به ما پیوند داد.

وی در ادامه افزود: مباحثی که در کنگره مطرح شده باید دنبال شود و امیدواریم این مباحث را به یک جایگاه روشن و تاثیر گذاری برسانیم.

این مرجع عالیقدر تقلید بیان کرد: ایجاد یک شبکه جهانی تلوزیونی با مشارکت دولت های اسلامی و فعالیت همگانی علیه جریانات تکفیری بسیار مهم است؛ این شبکه باید متعلق به همه مسلمین باشد و به یک کشور خاص نیز تعلق نداشته باشد.

آیت الله مکارم تصریح کرد: ما نیز به سهم خود حاضر هستیم که در راه اندازی آن شریک باشیم؛ این مساله نیازمند یک طرح مقدماتی است و پس از آماده کردن این طرح، به علمای بلاد اسلامی ارسال می شود و از نظرات علما استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنیم که علمای تقریبی و اصیل اسلامی در کشورهای خود نیز جلساتی پیرامون همین مساله برگزار کنند و مردم را نسبت به خطرات تکفیری گری آگاه سازند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارکرد: این آمادگی در دفتر ما وجود دارد که در صورت نیاز نمایندگانی برای مشارکت در این جلسات و کمک به توسعه این مباحث در کشورهای شما اعزام کنیم.

وی افزود: تکفیری ها با تفسیر اشتباهی و یا با تحریف آیات و روایات مردم و جوانان را گمراه می کنند و در کمیسیون هایی که در این گونه همایش ها برگزار می شود، باید این روایات و آیات که مورد استفاده آنها قرار می گیرد مورد بحث قرار گیرد و در این زمینه روشنگری های خود را با دید بهتر و دقیق تری داشته باشیم.

این مرجع عالیقدر تقلید بیان کرد: فعالان ضد تکفیری در کشورهای اسلامی باید به این مسیر نورانی ادامه دهند و اگر این ارتباط بیشتر و موثرتر و مستمر باشد زمینه های بهتری ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: مشکلات بسیاری امروزه در کشورهای اسلامی وجوددارد؛ ولی با همه مشکلات، مشکل اصلی جامعه اسلامی، مشکل همه مسلمین است و باید همه را نسبت به این مساله آگاه کرد.

این مرجع عالیقدر تقلید بیان کرد: برگزاری جلسات پیرامونی این همایش بسیار موثرتر از خود همایش اصلی بود، زیرا ارتباطات را توسعه داد و روشنگری‎های بسیاری در این حوزه ایجاد کرد.

آیت الله  مکارم شیرازی بیان کردند: وحدت علمای اسلامی مهمترین عاملی است که می تواند زمینه ساز مبارزه با گروه های تکفیری شود و این وحدت عملی باید در همه ممالک اسلامی شکل بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: توهین به مذاهب اسلامی و به شخصیت های مورد احترام ادیان و مذاهب حرام است و ما نیز به این مساله تصریح داریم؛ بنده از ابتدا نیز به این موضوع اعتقاد علمی داشتم و در کتاب هایی که سالها پیش تالیف کرده ام نیز هیچ توهین و جسارتی به علمای اهل سنت و فرق دیگر نداشته ام و این مساله باید به عنوان یک رکن مهم همیشه مورد نظر باشد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار