تغییر عناوین درسی در سال آینده، شناسایی دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته ی گذشته محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در هفته گذشته اخبار زیادی در حوزه آموزش و پرورش منتشر شد.

جزئیات تغییر عناوین درسی متوسطه در سال آینده

دکتر نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: نهصد و بیست و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که موضوع جدول درسی دوره‌های تحصیلی رشته‌های تحصیلی دوره‌ دوم متوسطه مورد بررسی قرار گرفته است که خوشبختانه جدول رشته‌ علوم تجربی به تصویب رسید و جدول درسی سایر رشته‌ها در جلسات آینده بررسی و تصحیح می‌شود.

وی افزود: براساس این مصوبه ساعات حضور دانش‌آموزان در شاخه‌ نظری در مدرسه 35 ساعت در هر هفته خواهد بود و براساس آن، 2 ساعت در هفته درس دینی و قرآن با رویکرد تربیت اخلاقی و 2 ساعت آموزش زبان عربی اختصاص پیدا می کند.

حذف پیش دانشگاهی تا دو سال دیگر

علی رزافشان معاون آموزش متوسطه بیان داشت: در حال حاضر نمرات پایه دوم و سوم متوسطه یعنی پایه های ۱۱ و ۱۲ به عنوان سابقه تحصیلی دانش آموز محسوب شده و این طرح در ورود آنان به دانشگاه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مقطع پیش‌دانشگاهی در دو سال آینده حذف می شود و ساختار 3-3-6 نیز طی آن تکمیل می‌شود، اما کنکور سراسری همچنان پابرجا می‌ماند هم چنین با توجه به ورود ساختار 3-3-6 امسال پایه اول متوسطه نداشتیم و سال بعد پایه دوم متوسطه نخواهیم داشت همچنین در سال 96 پایه سوم متوسطه نداریم و به همین ترتیب با استقرار پایه دوازدهم در ساختار جدید، پیش‌دانشگاهی در دو سال آینده حذف می شود که با حذف این مقطع ساختار 3-3-6 کامل می‌شود.

ایجاد انگیزه برای معلمان با تحقق نظام جامع رفاهی

قدمی رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور اذعان داشت: تأمین وام برای مسکن، تأمین غذاهای گرم برای معلمان و دانش‌آموزان و همچنین وسیله تردد آنها از جمله برنامه‌هایی است که در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان نظام جامع رفاهی برای همکاران و دانش‌آموزان آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: رویکرد در سازمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه، رویکرد تلفیقی است. یعنی این که نباید به دانش‌آموزان با برخی آسیب‌ها سریع مارک و برچسب زده شود و آنها را از دیگر همسن‌ و‌ سالان خود جدا کنیم. باید سعی کنیم در مراحل ابتدایی آن‌ها را تشخیص دهیم و تا جایی که امکان دارد آن‌ها را در کنار کودکان عادی قرار دهیم چرا که مدرسه نمایی از جامعه است و مانند جامعه باید در مدرسه هم از هر نوع دانش‌آموزی موجود باشد.

آموزش و پرورش دخالتی در استفاده از مبالغ دریافتی مدارس هیأت امنا، ندارد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مبالغی که از طرف مدارس هیأت امنایی از دانش‌آموزان دریافت می‌شود، ابتدا باید در شورای مدرسه و شورای آموزش و پرورش مطرح شود و لازم به ذکر است که آموزش و پرورش در مصرف این مبالغ هیچ دخل و تصرفی ندارد و بهترین ناظر بر دریافت این مبالغ، شورای مدرسه است که میزان خرج و بازده آن را باید مورد بررسی قرار دهند و چنانچه دریافتی‌ها متناسب با تعهداتی که به اولیا دادند انجام نشود، شورای مدرسه می‌تواند اعتراض کند که در ادارات آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش بعد از دریافت پیشنهاد از طرف شورای مدرسه در شورای آموزش و پرورش آن مبلغ را مصوب خواهد کرد اما میزان دریافتی مدارس از دانش‌آموزان به هیچ عنوان به آموزش و پرورش برنمی‌گردد و مخصوص به خود آن مدرسه است.

18 هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کرده، شناسایی شدند

زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مطرح کرد: آمار سامانه سناد هنوز به صورت قطعی انجام نشده است اما پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش رشد بسیار خوبی داشته و ما کسانی که در مدرسه حضور ندارند را با تطبیق آماری که در سامانه ثبت نام آموزش و پرورش است با سامانه ثبت احوال انجام می‌دهیم و تارکان تحصیل را با اسمشان مشخص می‌کنیم و برنامه‌هایی برای جذب آنها گذاشته می شود. 

وی در پایان گفت: ما امسال از کسانی که باید در سال گذشته در دوره ی متوسطه باشند اما امسال شرکت نکنند، در ابتدای امسال اقدامی را انجام دادیم که حدود 18 هزار نفر از آنها را شناسایی کردیم و آنها را به مدارس معرفی کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.