استاندار اردبیل گفت: تولید محصولات کشاورزی و فروش آن به صورت خام باعث افت ارزش افزوده و سرانه تولید ناخالص ملی می شود.

به گزارش خبرنگار خام فروشی محصولات کشاورزی باعث افت ارزش افزوده می شود گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: برای تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان هزینه زیادی می شود که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی رشد اقتصادی استان را به دنبال می آورد.

وی گفت: در حال حاضر اقتصاد جهانی بر پایه صنایع تبدیلی و ارزش افزوده فعالیت می کند و این چرخه باعث پیشرفت در عرصه های مختلف تولیدی شده است.

استاندار اردبیل همچنین حمایت از صادرات محصولات تولیدی و کشاورزی استان را در افزایش درآمد سرانه در استان موثر دانست و خواستار مشارکت تولید کنندگان استان در توسعه صادرات شد.

خدابخش با تاکید بر پیوستن به چرخه اقتصاد جهانی گفت: اکنون اقتصاد در سراسر دنیا بهم مرتبط شده و افزایش یا کاهش قیمت کالا و یا خدمات در یک کشور بر اقتصاد سایر نقاط نیز تاثیر گذار است و ما نیز ناگزیر باید به این چرخه ملحق شویم و برای توسعه اقتصادی با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشیم.

وی با اشاره به تخصصی شدن فعالیت های اقتصادی و تولیدی در دنیا گفت: در صورت تخصصی شدن تولید و نیز فرآوری محصولات خام در استان می توانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

وی رقابت و افزایش کیفیت را لازمه ورود به بازارهای جهانی دانست و افزود: ورود به بازارهای جهانی باعث توسعه اقتصادی در کوتاه ترین زمان شده و چرخه اقتصادی استان رونق می گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.