فاز نخست دوره فرهنگی، آموزشی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» با آموزش 2 هزار راننده جاده ای تهران-مشهد پس از 6 ماه به پایان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم اختتامیه پروژه فرهنگی آموزشی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» صبح امروز در سالن همایشهای موزه بزرگ خراسان واقع در کوهسنگی مشهد با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

مدیر آموزشی این دوره با بیان اینکه علت انتخاب شهر مشهد برای آغاز این طرح برکت وجود امام رضا(ع) است، گفت: این طرح با هدف شناخت علائم خواب آلودگی از مشهد آغاز و تاکنون در شیراز، تبریز، تهران و اصفهان نیز گسترش یافته و از آنجا که 35 تا 40 درصد حوادث رانندگی ناشی از خواب آلودگی است و رانندگان مسافربرهای شخصی شغل بسیار سخت و دشواری دارند و عملا خواب کافی ندارند، برگزار شده است.

علیرضا اسماعیلی نوری افزود: کاهش آمار تلفات رانندگی از 25 هزار نفر در سال 85 به 16 هزار نفر در سال 93 نشاندهنده این است که مساله آموزش تاثیر بسزایی در کاهش تلفات دارد.

وی تاکید کرد: شاخص توسعه یافتگی نرخ تصادفات است و ایران از این حیث 8 رتبه با انتهای جدول فاصله دارد.

مدیر آموزشی این دوره با بیان اینکه هزینه پرورش یک انسان تا سن 45 سالگی قریب به 6 میلیارد تومان است، گفت: با نگاه ملی و عزم همگانی و همفکری همه دستگاه ها می توانیم میزان تلفات ناشی از رانندگی را کاهش دهیم.

همچنین مدیر اجرایی پروژه با ارائه گزارشی درباره چیستی و چگونگی این پروژه گفت: این پروژه فرهنگی آموزشی به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری اداره راهداری و سازمان حما و نقل جاده ای و معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا تحت نظارت فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی برگزار شده است.

سرور هادیان افزود: در این دوره 50 پزشک، روانشناس و استاد دانشگاه زیر نظر علیرضا اسماعیلی نوری برای استادی این دوره آموزش دیدند و از 23 اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون با برگزاری 30 جلسه طی 6 ماه، 2 هزار راننده جاده ای را در سالن همایشهای پایانه های مسافربری امام رضا(ع) آموزش داده اند.

وی اختلالات خواب، رفتار و قوانین را سه سرفصل این دوره آموزشی عنوان و تاکید کرد: از آنجایی که امنیت روانی و جایگاه شغلی رانندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است، فرهنگ سازی در این حوزه بسیار مهم است و این فرهنگ سازی باید از خود رانندگان آغاز شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.