شرایط نامناسب جوی و بدشانسی برای لغو شدن دوره های مسابقه در هر لحظه به ضرر رکابزنان ایران تمام شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات آسیایی جاده به اتمام رسید و در رقابت‌های قهرمانی آسیا صمد پورسیدی، سعید صفرزاده و قادر میزبانی و احد کاظمی از منتخبین بودند.
 
بهترین های ایران در این مسابقات اعزام شدند طوری که در سال 2015 ایران با این رکابزنان بهترین تیم قاره آسیا شد.
 
در این خصوص با قادر میزبانی ملی پوش دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:مسابقات قهرمانی کشورهای آسیایی با حضور 29 تیم برگزار شد و طبق استاندارد رسمی مسابقه به مسافت 185 کیلومتر باید اجرا می شد که در ژاپن برنامه و مسیری که تدوین کرده بودند یک مسیر رفت و برگشت 12 کیلومتری بود و 12 دور گردش در مسیر بود و فدراسیون ژاپن هم تایید کرده بود.
 
وی افزود: روز مسابقه باد شدیدی شروع به وزش کرد و سرعت باد به 65 الی 70 کیلومتر در ساعت رسید و چون جزو قوانین رسمی دوچرخه سواری uclاست که اگر شرایط جوی به گونه ای باشد  که ورزشکاران به خطر بیفتند میزبان می تواند مسابقه را لغو یا کوتاه کند و چون باد شدیدی بود سرداور ucl سر استارت مسابقه 2 دور از مسافت مسابقه را کم کرد.
 
میزبانی در ادامه تصریح کرد:هنگامی که مسابقه را آغاز کردیم مانند یک قایق کوچک بودیم که موج ها به سمت‌های مختلف سوقش می دهند حتی در یک مسیر ما رکابزن ناگهان به زمین خوردند و در این میان پای سعید صفرزاه رکابزن ملی پوش کشور شکست و دیگر نتوانست ادامه دهد.
 
وی در خصوص علت لغو مسابقه یادآور شد: فردای مسابقه تمام تیم ها بلیط بازگشت به کشورشان را داشتند و به همین خاطر نتوانستند مسابقه را لغو کنند.
 
میزبانی بیان کرد:کنترل در دست ایرانیان بود و طوری تعیین کرده بودیم که در پایان برنده شویم اما سرداور مجدد 2 دور از مسابقه را لغو کرد و مسیر 48 کیلومتر کوتاه و باعث شد رکابزنان جلویی به خط پایان نزدیکتر باشند و ما نتوانستیم تایم نهایی را جبران کنیم و شرایط جوی به ضرر ما تمام شد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: مسیر مسابقه بسیار عالی بود و تمام دوچرخه سواران ایرانی انتظار مسابقه سنگین تر را داشتند اما این مسیر سنگین نبود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار