منابع ژاپنی: احتمال شلیک موشک دوربرد بالستیک از سوی کره شمالی در آینده نزدیک

منابع ژاپنی اعلام کردند کره شمالی قصد دارد حداکثر تا یک هفته دیگر، موشکی دوربرد شلیک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خبرگزاری کیودو  امروز به نقل از برخی منابع ژاپنی گزارش داد کره شمالی قصد دارد حداکثر تا یک هفته دیگر موشکی دوربرد شلیک کند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام دولتی که نامی از وی نبرده اعلام کرد: از طریق رصد ماهواره ای در چند روز گذشته احتمال داده می شود کره شمالی قصد داشته باشد موشکی بالستیک از سکوی پرتاب "دونگ چانگ- ری" در شمال شرق این کشور شلیک کند. این مسئول دولت ژاپن جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نکرد.

همچنین "کیم مین سیوک،" سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی از ابراز نظر در خصوص این که آیا فعالیت هایی در این پایگاه پیش از شلیک وجود دارد یا خیر خودداری کرد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی از وجود فعالیت هایی پایدار در این پایگاه موشکی خبر داد.

کره شمالی در اوایل ماه ژانویه (ماه جاری میلادی) از نخستین آزمایش موفقیت آمیز بمبی هیدروژنی خبر داده بود. این آزمایش، چهارمین آزمایش هسته ای این کشور در سالهای اخیر بود. کره شمالی در حالی از انجام موفقیت آمیز آزمایش بمب هیدروژنی خبر داد که آمریکا و کارشناسان غربی در اتفاق افتادن چنین مسأله ای تردید کرده اند؛ چرا که قدرت انفجاری آن به مانند آزمایش اتمی این کشور در  سال 2013 بود.


همچنین پس از اقدام اخیر کره شمالی، مجلس نمایندگان آمریکا به اجماع به افزایش تحریم ها علیه این کشور رأی مثبت دادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار