به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دوره مشابه سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴، اپل ۲۴.۴ میلیون دستگاه تبلت آیپد به فروش رسانده بود. این مقدار فروش ۲۵ درصد از کل فروش دستگاههای اپل و ۲۱ درصد از درآمد این کمپانی را شامل میشد. این آمار نسبت به سالهای گذشته خیلی خوب نبود و امسال این آمار بدتر هم شده است. امسال از جنبه دیگری این آمار باعث شگفتی بسیاری خواهد شد و آن هم معرفی آیپد پرو جدید است که با نمایشگری بسیار بزرگ و مجهز به صفحه کلید و قلم در ماه نوامبر رونمایی شد.
اپل با معرفی و عرضهی آیپد پرو قصد داشت تبلتی همه کاره که کیبورد در اختیار داشته باشد، پردازندهای قوی را اجرا کند و با دیگر سرویسهای اپل همگام شود، فروش تبلتهای خود را از این آمار بد نجات دهد. اما در نهایت تلاش، اینطور که آمار و ارقام نشان میدهند، تلاش اپل موفقیت آمیز نبوده است.
اپل شاید تصور کرده که اگر بزرگتر کردن نمایشگر آیفون میتواند فروش آن را بهتر کند، پس چرا آیپدها را بزرگتر نکنیم تا با استقبال بیشتری از این نوع دستگاهها مواجه شویم.
اما حالا حتی با وجود آیپد پرو در بازار، اپل سه ماهه بدی را برای فروش آیپدها پشت سر گذاشته و کسب و کار آیپدهای پرو در حال نابودی است. اگر آیپد پرو با این همه تجهیزات و سر و صدای تبلیغاتی نتوانست فروش آیپدها را نجات دهد، پس چه محصولی میتواند این امر را برای اپل محقق کند؟
منبع: زومیت
انتهای پیام/