با حضور مسئولان حوزه کشاورزی وجمعی از دادستانهای شهرستانهای جنوبی استان مرکز فرماندهی گشتهای حفظ کابری اراضی کشاورزی جنوب استان وسامانه ارتباط مردمی 131در جیرفت راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان گفت:جنوب کرمان یکی از قطبهای کشاورزی مهم کشور به شمار می رود وحفظ کاربری کشاورزی این اراضی برای تامین نیازهای کشاورزی کشور مهم است.

سید یعقوب موسوی با بیان اینکه درهفت شهرستان جنوبی استان 264هزار هکتار اراضی زراعی وباغی داریم گفت: تغیر کاربری های خود سرانه در برخی از زمینها وباغها هم برای کشاورزان ومجموعه کشاورزی منطقه مشکلات زیادی را سبب خواهد شد که با راه اندازی این مرکز فرماندهی و سامانه 131ارتباط مردمی برای جلوگیری از تخریب وتصرف اراضی کشاورزی راه بر افراد ناآگاه و سود جویان بسته خواهد شد.

موسوی با اشاره به تخصیص 2دستگاه خودروی گشت برای حفاظت از اراضی از پیوستن 5دستگاه دیگر برای تجهیز شهرستانهای جنوبی به یگان حفاظت اراضی به زودی خبر داد وافزود: مردم جنوب استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه های تغییر کابری اراضی زراعی وباغی،تفکیک وخورد کردن زمینهای کشاورزی،تصرفات غیر مجاز وزمین خواری ومشاوره در زمینه امور اراضی می توانند با شماره 131 از تمامی خطوط تلفنهای همراه وثابت گزارشهای خود را ارسال و از سود جویی زمین خوران این فرماندهی را مطلع کنند.

دادستان رودبار هم بعنوان نماینده دادستانهای جنوب استان با اشاره به اینکه در گذشته برای برخورد با متصرفان در حوزه کشاورزی خلای قانونی وجود داشت ودستگاه قضایی به موقع از تغییر کاربری ها اطلاع پیدا نمی کرد که با فعال شدن این یگان فرماندهی در امور اراضی جنوب استان و فعال شدن سامانه ارتباطات مردمی دستگاه قضایی هم با توام توان در زمینه برخورد با متخلفان اقدام خواهد کرد.

سهراب سالاری افزود: ماموران این یگان حفاظتی به عنوان ضابطان خاص دستگاه قضایی هستند که وظیفه دارند به محض برخورد با متخلفان و افراد خاطی متعرض به اراضی کشاورزی نسبت به دستگیری انها اقدام وپرونده را به دستگاه قضایی ارجا دهند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: گشت ، کاربری ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.