رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آبیک از کاشت گونه قره‌داغ به فرم درختچه‌ای در 120 هکتار از اراضی و عرصه‌های مرتعی روستای یعقوب‌آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حمیدرضا رضانژاد  گفت : با توجه به بیابانی شدن اراضی جنوبی شهر آبیک و مقابله با بیابان‌زایی، کاشت گونه قره‌داغ در 120 هکتار از اراضی و عرصه‌های مرتعی یعقوب‌آباد شهرستان آبیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بیابانی شدن اراضی جنوبی شهر آبیک سبب بروز پدیده ریزگردها شده است که کاشت گونه گیاهی قره‌داغ می‌تواند در پیشگیری از این پدیده نقش مهمی ایفا کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: به تمام دامداران توصیه می‌شود از چراندن هر گونه دام و احشام در داخل محدوده کاشت درخت قره‌داغ خودداری کنند؛ چراکه در غیر این صورت، طبق قانون و مقررات با متخلفان برخورد قاطع و جدی صورت می‌گیرد.

رضانژاد تصریح کرد: در محدوده‌ 120 هکتاری که کاشت گونه قره‌داغ انجام می‌شود، قرق‌بان وجود دارد و آبیاری آن در فصل گرما در اوایل خرداد‌ماه در سه مرحله با تانکر صورت می‌گیرد.

وی گفت: گونه قره‌داغ به فرم درختچه‌ای، گونه ویژه اراضی شور و بیابانی است که در برابر هوای سرد و خشک مقاوم بوده و در ایجاد فضای سبز و تثبیت خاک مؤثر است.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: کاشت ، گونه ، قره داغ ، آبیک ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.