با مشخص شدن لیست نهایی آثار راه یافته به بخش سینمای ایران سی امین جشنواره فیلم فجر، فیلمنامه نویسان حاضر در این جشنواره رقیبان خود را شناختند.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

؛با مشخص شدن لیست نهایی آثار راه یافته به بخش سینمای ایران سی امین جشنواره فیلم فجر، فیلمنامه نویسان حاضر در این جشنواره رقیبان خود را شناختند.

از فیلم هایی که کارگردان و نویسنده آنها مشترک است،باید به «آمین خواهیم گفت» سامان سالور اشاره کرد.علاوه بر آن، پیمان معادی، فیلمنامه نویس، برای اولین بار نوشته خود را در«برف روی کاج ها» کارگردانی کرده است.

«بزن بریم بهشت» نوشته و کار مصطفی کیایی یکی دیگر از آثار جشنواره است که رضا درخشان آن را تهیه کرده است.

طراح فیلمنامه،«بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان،تهیه کننده این اثر منوچهر محمدی است.این فیلم یک فیلم در ژانر دفاع مقدس است.مانی حقیقی نیز، «پذیرایی ساده» را با همکاری امیررضا کوهستانی نوشته و برای جشنواره فیلم فجر آماده نمایش کرده است. «پرواز بادبادک ها» عنوان فیلم دیگری است که نوشتن، کارگردانی و تهیه کنندگی آن به عهده علی قوی تن بوده است. «یکی می خواد باهات حرف بزنه» اثر منوچهر هادی را خود کارگردان به همراه سعید دولت خانی نوشته است.

« پل چوبی» نوشته و کارگردانی مهدی کرم‌پور، نویسنده دیگری به نام خسرو نقیبی را نیز در جمع عوامل ساخت خود دارد.
«پله آخر» به کارگردانی علی مصفا نیز نوشته خود این کارگردان است که آن را با بازی لیلا حاتمی می سازد. فیلمنامه«چک» را نیز کاظم راست گفتار نوشته، کارگردانی کرده و به عنوان تهیه کننده راهی جشنواره فیلم فجر خواهد کرد.

«خرس» خسرو معصومی،«در انتظار معجزه» رسول صدرعاملی با طرحی از اصغر فرهادی، «راه بهشت» مهدی صباغ زاده، «روزهای زندگی» پرویز شیخ طادی، «روییدن در باد» رهبر قنبری، «شور شیرین» جواد اردکانی، «گشت ارشاد» سعید سلطانی، «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی، از فیلم هایی هستند که نام نویسنده و کارگردان آن ها مشترک است.

اما در بخش آثار غیر مؤلف،«بیداری» فرزاد موتمن بر اساس فیلمنامه ای از کریم هاتفی، با نام « بو? گل اقاق?ا» نوشته شده. «تلفن همراه رییس جمهور» به کارگردانی علی عطشانی را جابر قاسمعلی نوشته است و «رضا هرگز نمی‌خوابد» رضا عطاران را احمد رفیع زاده و «زندگی خصوصی » محمدحسین فرح بخش را اصغر نعیمی نوشته اند. «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر را محمد رضا گوهری نوشته است. «یک عاشقانه ساده» سامان مقدم، نوشته امیر عربی است./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار