نماینده تهران گفت: وزارت نفت باید در چارچوب قوانین بالادستی عمل کند در حالیکه برخی قراردادها با قانون اساسی در تعارض است.

قراردادهای نفتی با قانون اساسی در تعارض است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری «بحران رکود و اشتغال» باحضور احمد توکلی و الیاس نادران از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (6بهمن) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

احمد توکلی با اشاره به قراردادهای جدید نفتی اظهار کرد: الگوی قراردادهای نفتی که مصوبه آن برای آبان ماه امسال دولت است از طرف سازمان مردم نهاد دیده‎بان شفافیت و عدالت مورد ارزیابی و کارکارشناسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اشکالات قانونی این قراردادها تذکر داده شد و این گونه نیست که وزارت نفت هر کاری دلش خواست انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: وزارت نفت باید در چارچوب قوانین بالادستی عمل کند در حالی که این قراردادها با قانون اساسی در تعارض است، بنده و تعدادی از همکاران از جمله آقایان نجابت، نادران با وزیر نفت جلسه‌ای داشتیم و این موضوع را مطرح کردیم و گفته شد که اگر ایرادی وجود دارد مطرح ، تا اصلاحات برای آن انجام شود، البته به احتمال قوی هیات تطبیق مصوبات قوانین استدلال‌های ما را پذیرفته و در هیات دولت هم باید اصلاحاتی انجام شود.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خارجی اظهار کرد: خواهان استفاده از ظرفیت‌های جهانی برای بهبود صنعت نفت هستیم به شرطی که حاکمیت ملی نقد نشود؛ به شرطی که زمینه‌های فساد نفتی با رنگ و لعاب جدید پیدا نشود.

توکلی همچنین درباره‌ی میزان اشتغال‌زایی و فرصت شغلی بر اساس برنامه‌ی پنج ساله اظهار کرد: یکی از بهترین سالهای برنامه چهارم این بود که 750 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که دولت از ظرفیت‌های بسیج و سپاه استفاده نمی‌کند گفت: فکر نمی‌کنم این گونه باشد زیرا در حال حاضر قرارگاه خاتم‌الانبیا ء در عسلویه مشغول فعالیت است، حتی همین چند وقت پیش آقای ریئس جمهور از اقدامات سپاه هم تشکر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره‌ی کاهش بودجه بسیج در لایحه بودجه نیز گفت: بنده هنوز جداول را مطالعه نکردم گرچه که دولت با کسری بودجه واقعی روبرو است، اگر بودجه بسیج هم کم شده و منطقی هم نباشد مجلس آن را اصلاح می‌کند، اگر هم خوب باشد مجلس از آن دفاع می‌کند.

توکلی در مورد ایراداتی که به برنامه ششم واردشده نیز اظهار کرد: برنامه در قانون تعریف خاصی دارد و مجموعه هدف‌هایی است که گام‌های معینی برای رسیدن به آن را تعریف می‌کند اما این چیزی که دولت ارائه کرده تعریف علمی و قانونی ندارد در واقع برنامه نیست خودش هم گفته احکام لازم برای برنامه ششم است.

وی با بیان اینکه ما برنامه ششم نداریم گفت‌: تجربه سالهای گذشته هم نشان داده که برنامه‌ها خیلی عملیاتی نشده است در نتیجه ما چند دوره است که برنامه نداریم، برنامه پنجم هم چیزی شبیه همین است. لذا توصیه‌ام به دولت این است که مجلس برنامه پنجم را یک سال دیگر تمدید کند که دولت و مجلس یکسال وقت داشته باشند و بنشینند با یکدیگر تبادل نظر کنند.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس درباره‌ی کاهش نرخ سود بانکی نیز اظهار کرد: یکی از عوامل تشدید رکود کشور نرخ سود سپرده است بانک مرکزی هم در این مساله تاکید دارد اما به حرفش گوش نمی‌دهد و صاحبان تولید هم با نرخ‌های بالا ناچار هستند استقراض کنند تا ورشکست نشوند تا آبرویشان نرود.

وی درباره‌ی وضعیت آلومینیوم المهدی نیز اظهار کرد:‌ این مساله مسیرهای مختلف خود را طی کرده و آخرین مسیر آن هم باقی مانده است. در واقع بعد از این که شکایت ما از دیوان عدالت اداری به هیات داوری ارجاع شد اکنون منتظر اعلام رای هستیم که احتمالا پنج شنبه پیش رو اعلام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار