حجت الاسلام عبدالله حسن‌زاده آملی گفت: یکی از خصوصیات فیلم‌های سومین جشنواره فیلم اشراق، فراملی بودن آن بود که اگر همین فیلم‌ها بدون زیرنویس برای مخاطبان آن سوی مرز‌ها اکران شود، متوجه منظور فیلم می‌شوند.

به  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ عضو هیئت انتخابات سومین جشنواره فیلم اشراق افزود: طلبه‌ها در سال‌های گذشته برای بیان مبانی اسلامی از منبر و آثار مکتوب استفاده می‌کردند، اما امروز با قدرت رسانه‌‌ همان مبانی را با زبان هنری به مخاطبان انتقال می‌دهند که این جشنواره فرصت مناسبی برای آنان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به سه دوره گذشته این جشنواره، در این دوره از جشنواره اشراق، حرف‌های تازه و مهمی برای مخاطبان در فیلم‌ها وجود داشت.

حسن‌زاده آملی ادامه داد: هر یک از زبان‌های هنری ظرفی است که باید بیان شود، به صورت مثال، تذکرة الاولیای عطار نیشابوری باید به همین شکل مکتوب باشد و اگر بخواهیم آن را به صورت هنر سینمایی بیان کنیم، باید یک فیلم ساز عطار داشته باشیم..

وی با بیان اینکه زبان هنر و سینما زبان شعار نیست گفت: هنر آمده تا اندیشه را ماندگار کند و آنچه در تاریخ بشریت برجا مانده، اندیشه هنر است.

وی با اشاره به خصوصیات این جشنواره تصریح کرد: یکی از خصوصیات فیلم‌های سومین جشنواره فیلم اشراق، فراملی بودن آن بود که اگر همین فیلم‌ها بدون زیرنویس برای مخاطبان آن سوی مرز‌ها اکران شود، متوجه منظور فیلم می‌شوند.

حسن‌زاده آملی با اشاره به حضور چند خواهر طلبه فیلمساز در این جشنواره خاطر نشان کرد: امروز به جایی رسیدیم که خواهر طلبه هم فرصت کرده که بگوید من هم اندیشه‌ای دارم و می‌توانم آن را به زبان هنر بیان کنم..

انتهای پیام/ت

   

برچسب ها: قم ، جشنواره ، فراملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.