یک مجله آمریکایی با انتشار گزارشی، میزان خسارت مالی طوفان "جوناس" آمریکا را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان مجله آمریکایی «آتلانتیک» در گزارشی نوشت: تخمین دقیق میزان خسارتی که طوفان «جوناس» به زیرساخت‌های مناطق شرقی آمریکا وارد کرده، مشکل است. با این وجود، می‌توان با در نظر گرفتن میزان خرابی‌ها، به برآوردی تقریبی رسید.     

طوفان سهمگین مناطق شرقی آمریکا  تاکنون، جان دست کم شش نفر را گرفته است. برف و بوران و کولاک شدید همچنین خسارات فراوانی به زیرساخت‌های مناطق شرقی آمریکا وارد کرده است. تاکنون بیش از 7500 پرواز در شهرهای مختلف آمریکا لغو شده و «واشینگتن دی سی،» پایتخت این کشور به حالت تعطیل در آمده است. همچنین، خدمات رسانی در این شهر به طور جدی مختل شده است. جان بیش از 85 میلیون نفر که در مسیر طوفان جوناس قرار دارند، در خطر است. تاکنون، برق دست کم 120 هزار واحد ساختمانی بر اثر این طوفان قطع و حدود 12 هزار پرواز لغو شده است.

در ادامه گزارش آمده است: خسارت‌های مالی این طوفان و هزینه‌ تحمیلی آن بر دولت، بسیار چشمگیر است. به طور مثال، کارشناسان هزینه نظافت خیابان‌های نیویورک را 1/8 میلیون دلار در اینچ برآورد می‌کنند. از سوی دیگر، تعداد تقاضا برای بیمه‌شدن بر اثر طوفان‌های زمستانی، افزایش می‌یابد.

«کریس کریستوفر،» کارشناس اقتصاد کلان در شرکت «آی‌اچ‌اس گلوبال اینسایت،» ابتدا میزان خسارت طوفان جوناس را بین 350 تا 850 میلیون دلار برآورد کرد. وی روز گذشته پس از مشاهده آسیب‌هایی که این طوفان تاکنون وارد کرده است، رقم خسارت را بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار اعلام کرد. 



انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار