مشاركت مردمی در پيشگيری از وقوع جرم يك امر اساسی و بسيار مهم بشمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ "جعفر كردلو" در "جمع كاركنان فرماندهي انتظامي استان زنجان" گفت: آموزش از اصول تقويت و توسعه سازماني است که در جهت افزايش توانمندي و كارآيي كاركنان از جايگاه خاصي برخوردار است.

معاون اجتماعی فرماندهي انتظامی استان زنجان با اشاره به اينکه فعاليت هاي آموزش همگاني در حال حاضر به راهبردي استراتژيك در ناجا تبديل شده است، تصريح کرد: بر ما پوشيده نيست كه اثربخشي اين فعاليت ها، نيازمند وجود بسترهاي مناسبي در سطح جامعه است.

كردلو برنامه ريزي هاي بلند مدت و عدم دسترسي به منابع علمي غني در اين حوزه را مزيد بر علت شمرد و اظهار داشت: نيازهاي آموزشي افراد، گروه ها و طبقات مختلف جامعه، در حوزه انتظامي- اجتماعي بسيار گسترده و متنوع است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت پيشگيري از وقوع جرم و اهميت اقدامات پيشگيرانه از سوي پليس، گفت: پيشگيري از وقوع جرم از موارد مهمي است كه به عنوان يكي از اهداف اصلي نيروي انتظامي به شمار مي‌رود.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در حوزه كاهش وقوع جرايم بايد به اين نكته توجه كرد كه مشاركت مردمي در پيشگيري از وقوع جرم يك امر اساسي و بسيار مهم بشمار مي‌رود و قطعا در صورت عدم همراهي مردم با پليس، نمي‌توان موفقيت لازم را در اين عرصه بدست آورد.

معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان زنجان ابراز داشت: نگاه پليس نگاه جامعه‌محوري است كه در اين حوزه با اجراي كلاس‌هاي آگاه‌سازي، مشاركت عمومي، اطلاع‌رساني صحيح و مناسب، سعي در جلب اعتماد عمومي به پليس براي افزايش مشاركت عمومي در كاهش وقوع جرم را دارد.

كردلو خاطرنشان كرد: آموزش به عنوان يكي از اركان اصلي در نيروي انتظامي به شمار مي‌رود و هرچه پليس از آموزش بيشتر، باكيفيت‌تر و مستمر استفاده كند به طور قطع در اجراي ماموريت‌هاي خود موفق مي شود و به صورت مطلوب خدمات انتظامي را به شهروندان ارائه مي کند.


انتهای پیام/ت

برچسب ها: مشارکت ، پیشگیری ، جرم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.