اصفهان؛

اجرایی شدن سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو در پالایشگاه اصفهان

طرح سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو در واحد اسمز معکوس شرکت پالایش نفت اصفهان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد: طرح سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو در واحد اسمز معکوس شرکت پالایش نفت اصفهان با هزینه دو میلیارد و 855 میلیون اجرا شده است.

این سامانه با بهره گیری از دانش مدرن الکتروشیمی در فرایند کنترل شده الکترولیز محلول نمک طعام، ماده ای منحصر به فرد تولید می کند که حاوی چندین ماده گندزدای موثر از جمله ازن، آب اکسیژنه، دی اکسید کلر، اسید هیپوکلرو، هیپوکلریت سدیم، اکسیژن و کلر محلول است.

تولید محلول مولتی اکسیدان در این سامانه به صورت تمام اتوماتیک انجام شده و تنها نیاز اپراتوری آن تخلیه روزانه نمک طعام به مخزن دستگاه است.

از مزایای این طرح می توان به کاهش اثر نامطلوب گندزدایی بر پارامترهای کیفی آب نظیر طعم و بو، کاهش گرفتگی، خوردگی و خرابی های ناشی از مواد گندزدا، حذف زائدات و لجن ناشی از گندزدایی، قابلیت اطمینان بالا، بهره برداری و نگهداری آسان، حذف حمل و نقل مواد خطرناک، استفاده همزمان از چند عامل گندزدایی موثر و سیستم هوشمند ارسال وضعیت، هشدارها و خطاها اشاره کرد.

ارجحیت توجیه فنی و اقتصادی در هزینه های جاری و سرمایه گذاری نسبت به سایر روش های گند زدایی، حذف خطرها و اثرهای زیست محیطی ناشی از نشت و انفجار کپسول های گاز کلر و پسماندهای پرکلرین، حذف خطرها و اثرهای گاز کلر ناشی از نشت کپسول یا در هنگام ساخت محلول پرکلرین بر سلامتی کاربر و گستردگی دامنه کاربرد از جوامع روستایی تا شهری و سایر کاربردهای صنعتی از دیگر مزایای این طرح است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.