مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک در قاره آسیا امشب برگزار می‌شود.

چهار تیم در آستانه صعود به المپیک/غریبه‌ای به نام قطر!به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا به مراحل پایانی نزدیک شد تاکنون چهار تیم برتر رقابت‌ها مشخص شده‌اند.

امشب و در مرحله نیمه‌نهایی، ابتدا تیم‌های ژاپن و عراق از ساعت 17 به مصاف هم می‌روند و پس از آن از ساعت 20 به وقت ایران، تیم قطر میزبان رقابت‌ها رو در روی کره جنوبی قرار خواهد گرفت.

*ژاپن: قاتل ایران، افتخار آسیا

پرافتخارترین تیم قاره کهن در رشته فوتبال رقابت‌های المپیک، که یک مدال نقره و یک برنز این بازی‌ها را در تالار افتخارات خود دارد، در این دوره انتخابی هم با 4 پیروزی پیاپی و حذف تیم ملی ایران خود را برای رسیدن به المپیک ریو مصمم نشان داده است.

ژاپنی‌ها که در 5 دوره اخیر المپیک حاضر بوده‌اند تا به اینجا تیم‌های کره‌شمالی، عربستان، تایلند و ایران را شکست داده‌اند.

*کره‌جنوبی: مثل همیشه، رقیب ژاپن

رتبه سی‌و‌یکم پرافتخارترین تیم‌های فوتبال تاریخ بازی‌های المپیک در اختیار سرخ‌های شرق آسیاست. کره‌ای‌ها که در 6 دوره اخیر المپیک حضور داشته‌اند در سال 2012 و در آخرین المپیک با شکست رقیب سنتی خود یعنی ژاپن، موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌‌های مهم شدند.

تیم ملی امید کره جنوبی در مسابقات انتخابی المپیک در قطر، با 7 امتیاز به عنوان سرگروه و به همراه تیم عراق از گروه B این رقابت‌ها صعود کرد و در مرحله یک چهارم نهایی تیم فوتبال اردن را از پیش رو برداشت.

سوابق درخشان تیم کره در المپیک این تیم را از شانس بالایی برای رسیدن به ریو برخوردار می‌کند.

*عراق: مختصر و مفید

تیم ملی عراق تنها یک بار در رقابت‌های المپیک حاضر بوده و در همان یک مرتبه، با نسل طلایی خود که بعدا قهرمان آسیا هم شد موفق به ایستادن به پله چهارم بازی‌های المپیک آتن شد.

در رقابت‌های انتخابی دوحه قطر عراقی‌ها در کنار کره‌جنوبی و با 7 امتیاز از گروه خود صعود کرده و پس از آن تیم فوتبال امارات را از گردونه مسابقات حذف کردند، آنها اکنون با سد بسیار محکمی به نام ژاپن روبرو شده‌اند و برای صعود به المپیک نیازمند عبور از سامورایی‌ها هستند.

*قطر: مدعی تازه وارد

چهارمین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی میزبان رقابت‌هاست، قطر که با انجام هزینه‌های فراوان تیم خوب و منسجمی را روانه این مسابقات کرده امیدوار است تا با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی راه خود را برای صعود تاریخی به المپیک هموار کند.

عنابی‌پوشان تحت هدایت فلیکس سانچز اسپانیایی در مرحله گروهی موفق به کسب پیروزی در مقابل ایران، سوریه و چین شدند و پس از صعود مقتدرانه، کره‌شمالی را از پیش رو برداشتند و به جمع چهار تیم برتر وارد شدند، آنها در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف کره جنوبی، تیم سوم المپیک لندن بروند و به نظر می‌رسد حریف دردسرسازی برای کره‌ای باشند.

 باید دید این مهمان ناخوانده که در جمع تیم‌های خوش سابقه ادوار گذشته المپیک قرار گرفته برای اولین بار در تاریخ موفق به راهیابی به این مسابقات مهم خواهد شد یا خیر؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار