همایش "برندسازی و تولید بدون کارخانه" در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛همایش "برندسازی و تولید بدون کارخانه" در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

دکترای مدیریت برند "عظیم فضلی‌پور" مدرس این همایش، اظهار داشت: ایران در همه سال‌های اخیر بر اساس مزیت نسبی نفت فعالیت کرده، در حالی که کشورهایی در عرصه رقابت جهانی موفق هستند که بتوانند بر اساس مزیت رقابتی فعالیت کنند.

وی افزود: دوران نفت بشکه‌ای 140 دلار گذشته، اکنون هر بشکه نفت ایران 22.5 دلار به فروش می‌رود و از این 22.5 دلار، فقط هفت دلار عاید کشور می‌شود و مابقی صرف هزینه استخراج نفت خواهد شد.
فضلی پور از اینکه ایران هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نشده انتقاد کرد و افزود: زمانی به این تصور که این سازمان دست قدرت‌های جهانی است و سازمان سلطه محسوب می‌شود عضو آن نشدیم، اما در این مدت بسیاری از کشورهای دیگر عضو سازمان تجارت جهانی شدند.

وی از عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی خبر داد و گفت: با این شرایط صادرات به افغانستان برای ما 20 درصد تعرفه خواهد داشت، در حالیکه چنین تعرفه‌ای برای صادرات از ترکیه به افغانستان وجود ندارد، چون هر دو عضو سازمان تجارت جهانی هستند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: تا دو سال دیگر عراق هم عضو این سازمان خواهد شد، اما عضویت ایران  در این سازمان تا دو سال دیگر افسانه است و ما نمی‌توانیم به راحتی عضو شویم.

وی اضافه کرد: ایران از سال 84 عضو ناظر سازمان تجارت جهانی شد و این سازمان 10 سال به ایران فرصت داد که بتوانیم تجارت خود را ارتقاء دهیم، در این مدت 34 قلم کالا و خدمات برای ما تعیین شد که روی آن برنامه‌ریزی کنیم تا تراز بازرگانی ما منفی نشود که هیچ سرمایه گذاری روی این موارد نکردیم.

دکترای مدیریت برند از دانشگاه آمریکا اذعان داشت: همین امر باعث شده ایران از تجارت جهانی عقب بماند، زیرا ایران در سال 55 از تجارت جهانی 1.5 درصد سهم داشت و این رقم در سال جاری به شش صدم درصد رسیده و این در حالیست که تجارت جهانی در این مدت شش برابر شده است.

وی افزود:  ایران از تجارت جهانی بسیار عقب نگه داشته شده، به گونه‌ای که ما در هشت ماهه اول امسال 23  هزار دلار سنگ پا از چین وارد کردیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.