نمایندگان در جلسه علنی امروز ماده 3 طرح تقویت بسیج مستضعفین را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع دادند.

ماده مربوط به ایجاد پایگاه بسیج در طرح‌های جامع تفصیلی و هادی به کمیسیون امنیت مجلس ارجاع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه رسیدگی به طرح تقویت بسیج مستضعفین ماده 3 طرح مذکور را با پیشنهاد محمدحسن فرهنگی به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

براین اساس ماده 3 طرح مذکور تصریح می‌کند: سازمان بسیج مستضعفین پایگاه‌های مقاومت بسیج را با همکاری دستگاه‌های دولتی، خصوصی ومردم در سطح کشور احداث می‌کنند.

تبصره1- وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها و سایر نهادها موظف‌اند در طراحی و اجرای طرح‌های جامع تفصیلی شهری و هادی روستایی، شهرهای جدید‌الاحداث، شهرک‌های مسکونی و صنعتی و مجتمع‌های تجاری و مناطق آزاد، اراضی مناسبی را برای احداث رده‌های مقاومت بسیج پیش‌بینی کنند و پس از آماده سازی، بدون دریافت هزینه و با حفظ مالکیت عمومی و دولتی در اختیار بسیج مستضعفین قرار دهند.

تبصره 2- در کلیه اماکن مذهبی کشور از قبیل مساجد و حسینیه‌ها مکان مناسبی برای ایجاد پایگاه مقاومت بسیج پیش‌بینی شود.

سازمان امور مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شهرداری‌ها، بهیاری‌ها، هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را در تحقق این امر معمول دارند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار