تعداد دانشجویان درکشور۲۵ برابرافزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ازیزد؛ شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمعیت دانشجویی کشور را چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیان کرد و افزود: تعداد دانشجویان درکشور۲۵ برابرافزایش داشته است که سه درصد از این تعداد در بخش‌های پزشکی و مابقی در حوزه‌های غیر پزشکی مشغول به تحصیل هستند.


شریعتی افزود: از این تعداد ۱۳ درصد معادل ۷۰۰ هزار نفر از کل جمعیت دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی، هشت درصد معادل ۴۰۰ هزار نفر در دانشگاههای غیردولتی، ۳۵ درصد در واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی و مابقی هم در مراکز دانشگاهی نهادی تحصیل می‌کنند.


این مسئول اضافه کرد: این تعداد دانشجو در بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد دانشگاهی نظام آموزشی شامل دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، آزاد و مراکز دانشگاهی نهادی سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها گفت: در این زمینه برای ایجاد مراکز جدید آموزشی چه دولتی و غیردولتی هیچ گونه مجوزی صادر نشده و این مهم را با قاطعیت در وزارت علوم دنبال می‌شود.

شریعتی تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور را ۲۵ هزار نفر بیان کرد و گفت: این نیم درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه یزد به لحاظ عددی، تعداد هیات علمی آن قابل قبول است اما به لحاظ هرم هیات علمی باید اصلاح شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.