مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از رقابت ٢٠٠ هنرمند در جشنواره ملی آواها و نغمه‌ها در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض‌منش اظهار کرد: هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه‌های آسمانی پس از هفت سال وقفه امسال در همدان برگزار می‌شود و ٢٠٠ هنرمند در این زمینه به رقابت می‌پردازند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروزه زندگی مردم با هنر آمیخته و بسیاری از مردم در انجام امور روزمره خود با هنرهای تجسمی سروکار دارند.

وی با بیان اینکه جامعه هنری ما نیازمند هنر دینی است، افزود: خلأهای بسیاری در هنر دینی مشاهده می‌شود که کانون‌های مساجد با توجه به رسالت فرهنگی خود باید در این حوزه ورود پیدا کرده و جایگاه اصلی این هنر را در کشور نمایان کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از ثبت‌نام ٣٨٠ گروه سرود در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: از گروه‌های ثبت‌نام شده در کانون‌های مساجد، ١٣٠ گروه به عنوان منتخبان راه‌یافته به جشنواره در مراحل ابتدایی دوره‌های آموزشی را گذرانده و وارد لیست رقابتی کشور شده‌اند.

وی برگزاری جشنواره را در حوزه‌های مختلف خواند و تصریح کرد: با در نظرگ رفتن بخش‌های جنبی جشنواره موضوعات سرود نیز مختلف بوده و محوریت کار در حوزه ائمه اطهار(ع) و مساجد برنامه‌ریزی شده است.

فیض‌منش نشاط عمومی را لازمه برگزاری جشنواره آواها و نغمه‌ها دانست و گفت: رشد هنر و ارتقاء فرهنگی جامعه از عواقب برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در کشور بوده و بستر مناسبی در تقویت هنر و هنرهای مسجدی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عضویت ٨٠ هزار جوان و نوجوان در کانون‌های فرهنگی را یک دیگر از زمینه‌های رشد فرهنگی در استان دانست و اضافه کرد: ١٠٠ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری جشنواره آواها و نغمه‌های آسمانی درنظر گرفته شده که به گروه‌های سرود حاضر در جشنواره تعلق می‌گیرد.

وی از فعالیت ٥٤٠ کانون فرهنگی در مساجد سطح استان همدان خبر داد و افزود: ارائه خدمات فرهنگی در استان از جمله اقداماتی است که توسط کانون‌های فرهنگی مساجد در استان‌ها به منزله جذب جوانان در مسجد انجام می‌شود.

هفتمین جشنواره آواها و نغمه‌ها ١٥ و ١٦ بهمن‌ماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.