عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: نشان دادن عشق به ارزشهای دفاع مقدس کار انسانهای مخلص است.

نباید اجازه دهیم فرهنگ جهاد و شهادت تنها به مناطق جنگی اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی در همایش هنر انقلابی در آیینه راهیان نور که در مجتمع 13 آبان(لانه جاسوسی) برگزار شد، گفت: نشان دادن عشق به دفاع مقدس و حفظ و نشر ارزشهای هنری دفاع مقدس کار انسانهای مخلص است.

وی ادامه داد: بعضی از قلمها چون ارتباط مناسب عشقی و عاطفی دفاع مقدس در وجود آنهاست انگار که در دوران دفاع مقدس بوده‌اند و می‌‌توانند مقصود کامل خود را به بیننده برسانند.

رحیم پور با عنوان اینکه عقیده و اراده هنرمند مسلمان، مانند آبی است که باید در شوره‌زار هنر ببارد و آن زمین را احیا کند و این از هنرمندی برمی‌آید که قلبی هنرمند داشته باشد، تصریح کرد: در سی سال گذشته کسانی بودند که بدون گذراندن دوره و آموزش در جریانات هنر انقلابی درخشیدند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: جنگ نوستالژی نیست، نگاه مقدس گرانه به استخوان، پلاک و چفیه اعتقادی مادی‌گرایانه محسوب می‌شود که خلاف نگاه اسلامی است، هنر اسلامی باید هنری باشد که وقتی آن هنر دیده می‌شود بیننده حسرت بخورد نه اینکه دلش برای رزمندگان بسوزد.

وی در ادامه افزود: نباید اجازه دهیم فرهنگ جهاد و شهادت تنها به مناطق جنگی اختصاص یابد و راویان نباید دوران دفاع مقدس را معکوس روایت کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با عنوان اینکه با نقل و انتقال و تشییع پیکر شهدا در سطح شهر مخالفم، تصریح کرد: شهدا در همان منطقه‌ای که شهید شدند دفن شوند مانند امامزاده‌هایی که در همان مناطق دور افتاده که به شهادت رسیده‌اند، دفن شده‌اند و پیام شهادت و جهاد را به همه انتقال داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شهادت را هنر مردان خدا می‌دانست و هنرمند را کسی خطاب می‌کرد که هنر را به طور درست به مخاطب بشناساند و هنرمند باید از خطوط قرمز نظام محافظت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار