تارنمای خبری 'لوکال سوئد' از افزایش نابرابری اجتماعی و اقتصادی در آلمان خبر داد و بر اساس آمار وزارت کار و امور اجتماعی این کشور نوشت که دهک بالای جامعه به نسبت گذشته ثروت بیشتری در اختیار دارد و صاحب نیمی از دارایی های کشور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛لوکال امروز (دوشنبه) نوشت: بر اساس آمار وزارت کار و امور اجتماعی فدرال که در روزنامه پاسور نوی پرسه (Passauer Neue Presse) آلمان منتشر شد، دهک اول خانوارهای آلمانی اکنون 51.9 درصد از داراییهای کشور را در اختیار دارند.
این تارنما در ادامه خبر خود افزود: این در حالیست که این دهک در سال 1998، 45.1 درصد از ثروت کشور را در اختیار داشت.
در مقابل دهکهای پنج تا دهم جامعه آلمان در سال 2013 تنها یک درصد ثروت کشور را داشتند که این آمار در سال 1998 بسیار بیشتر و 2.9درصد بود.
وزارت کار و امور اجتماعی آلمان وجه نقد، اموال، تجارت و اشیای گرانبها (نقاشی و جواهرات) را در آمارگیری خود لحاظ کرده است. بدهیها و ضمان نیز از دارایی خانوارها کسر می شود.
حزب چپ آلمان در واکنش به این آمار درخواست کرد تا یک نظام مالیاتی جدیدی برقرار شود.
سابینه زیمرمن (Sabine Zimmermann) معاون حزب چپ به روزنامه پاسور نوی پرسه گفت 'آمار رسمی بخوبی مشخص کرده که ثروت از دهکهای پایین به دهکهای بالای خانوارهای آلمانی جابجا می شود.'
زیمرمن گفت، این روند باید تغییر کند و پیشنهاد داد دارایی خانوارها تا سقف یک میلیون یورو مشمول مالیات نشود و دارایی های افزون بر آن مشمول 5 درصد مالیات شود.
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.