معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل از مسدود شدن 96 حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز محمدی افزود: با انسداد این چاه ها از برداشت غیر مجاز آب زیر زمینی به حجم سه میلیون متر مکعب جلوگیری و از حفر 158چاه غیر مجاز جدید جلوگیری شده است.

وی از تقلیل منصوبات چاه های مجاز دارای اضافه برداشت به تعداد 46 حلقه و جلوگیری از اضافه برداشت چاهها به حجم 14 میلیون متر مکعب خبر داد و گفت: هدف تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در استان در برنامه عملیاتی سالجاری ، 3.2 میلیون متر مکعب بوده که در نه ماهه سال جاری 4.54 میلیون متر مکعب تحقق یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت : در بخش نصب، کالیبره و شارژ کنتورهای هوشمند آب و برق، تا کنون 934 دستگاه نصب شده که تعداد 45 دستگاه با هزینه متقاضیان و جلوگیری از اضافه برداشت چاهها در سال 94 و برنامه ریزی برای نصب 192 دستگاه در سال جاری از محل طرح احیا و تعادل بخشی بود.

محمدی گفت: تعداد 15 دستگاه GPS بر روی دستگاههای حفاری موجود نصب و شرکت های حفار ساماندهی شدند و در ادامه پروانه های بهره برداری چاههای کشاورزی در دشت ممنوعه اردبیل اصلاح شد.

وی افزود: 10 درصد از حجم تخلیه مجاز چاهها به تعداد دو هزار و 218 حلقه را کاهش دادیم و حجم تخلیه مجاز حدود 15 میلیون متر مکعب را کم کردیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.