مرحله نخست طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) برای بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران اجراشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن می تواند کالایی را خریداری کنند که بدون این ابزار امکان خرید آن را نداشته است.

کامران اصغری افزود : این طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه با عنوان کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) معرفی شده، تلاش شده است که این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع شود .

وی گفت: کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می‌شود که دارنده آن می‌تواند نوسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی نیاز کوتاه‌مدت خود را تامین کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به جامعه هدف مشمول این طرح افزود: در مرحله اول بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و در مراحل بعدی بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه‌ها و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند شد و در همین راستا تلاش می‌شود برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تأمین اجتماعی می پردازند و همچنین اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در آینده کارت صادر شود.

وی افزود: بازنشستگان تأمین اجتماعی می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک 10001422 ثبت نام کنند ولی بهتر است در سامانه www.samanehrefah.ir ثبت نام و کارت صادر شده را از بانک رفاه دریافت کنند.

مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان مازندران گفت: میزان اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام، چهار برابر حقوق هر ماه فرد است.

اصغری افزود: فروشگاه های پذیرنده طرح تعاونی‌های سراسر کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان در اجرای این طرح همکاری می کنند.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.