خط کشتیرانی قشم به بندر خصب عمان با هدف افزایش مراودات تجاری و گردشگری میان دو کشور براساس استراتژی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزایش فعالیت های اقتصادی بین قشم و خصب برای توسعه و گسترش فعالیت های تجاری با مولفه هایی همچون در اختیار گذاشتن فضاهای تجاری برای طرف مقابل، از برنامه های اقتصادی این تفاهم نامه است. 

حمیدرضا مومنی برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعات مطرح شده بین دو طرف قرارداد عنوان کرد.

 تفاهم نامه راه اندازی این خط دریایی در حضور استاندار مسندم عمان و هرمزگان و احمد حبیبی قائم مقام و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و مسعود کرباسچی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان امضا شد.   رایزنی برای راه اندازی خط کشتیرانی قشم به بندر خصب عمان شهریور امسال در دیدار یک هیات اقتصادی - تجاری عمانی با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آغاز شد در این رایزنی ها دوطرف در خصوص اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تعامل کردند. در این مراسم همچنین سفیر ایران در عمان و سعود بن احمد البردانی سفیرعمان در ایران و جمع کثیرى از مقامات لشکرى و کشورى استان مسندم وتجار وشیوخ منطقه نیز حضور داشتند.

سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به آغاز تبادلات نفتی، گازی و گردشگری بین قشم و عمان گفت: بیش از ۸۰ درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار انجام شده است. عمان در ۶۰ کیلومتری جنوب جزیره قشم و استان مُسَندَم شبه‌جزیره‌ای در بخش شمالی این کشور است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.