رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: توسعه تجارت خارجی در استان اردبیل نیازمند نقشه راه و راهبرد عملیاتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی گفت: استان اردبیل برخوردار از 382 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان است و دروازه‌ای به جهت ورود به آسیای میانه و قفقاز محسوب می‌شود.

وی افزود: این امتیاز در حالی است که این استان از وضعیت مناسبی در تجارت خارجی برخوردار نیست و متأسفانه عمده تجارت آن بر یک محصول خام صادراتی و یک بازار هدف صادراتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به‌ منظور گذر از این وضعیت لازم است نقشه راه جامعی برای توسعه تجارت خارجی استان تدوین شود و بر همین اساس طی ماه‌های گذشته مهم‌ترین اولویت‌های صادرات غیرنفتی استان مطالعه شده است.

عاملی با اذعان به اینکه تجارت خارجی از اولویت‌های کشورهای پیشرفته و درحال‌توسعه محسوب می‌شود، گفت: در وضعیتی که رقابت نفس‌گیر برای تصاحب بازار وجود دارد نباید از توسعه تجارت خارجی غفلت کرد.

وی افزود: ضروری است با برنامه‌ریزی دقیق، رفع بوروکراسی زاید و استفاده از اطلاعات پویا نسبت به توسعه تجارت خارجی استان اقدام کرد و این مهم نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های متولی است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، تجارت ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.