یک روزنامه انگلیسی نوشت دولت کنونی بسیار خشن‌تر از دولت مبارک است و هیچ کس حق مخالفت با آن را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی به مناسبت سالگرد انقلاب مصر و سقوط «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر، نوشت که انقلاب میدان «تحریر» مصر روز 25 ژانویه 2011 آغاز شد.

پنج سال از زمانیکه حسنی مبارک سرنگون شده است می‌گذرد و خانواده فعالان بازداشت شده در این کشور می‌گویند که آزادی‌ها در دوران ریاست‌جمهوری «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر حتی کمتر از آن زمان است.

طبق این گزارش، صدها معترض جوان در ناآرامی‌ها علیه حسنی مبارک که پنج سال پیش در روز دوشنبه آغاز شد، جان خود را از دست دادند.

در آن زمان، «جوانان خشمگین» مصر در حالیکه برای سرنگونی دیکتاتوری 30 ساله حسنی مبارک راهپیمایی و دعا می‌کردند، قلب‌های جهان را به جوش و خروش درآوردند.

این روزنامه انگلیسی سپس به اوضاع نه چندان مناسب مصر بعد از گذشت 5 سال از آن زمان اشاره کرد و نوشت که خانواده «محمود محمد حسین» احتمالاً یک چیز متفاوت می‌خواستند. محمود دو سال پیش وقتی در سالگرد انقلاب مصر دستگیر شد تنها 18 سال داشت و جرمش این بود که تی‌شرتی را برتن داشت که روی آن یک آرم «سرزمین بدون شکنجه» قرار داشت.

طبق این گزارش، این نوجوان مصری بدون آنکه حتی محاکمه شود از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شد و «طارق» برادرش به هفته‌نامه تلگراف گفت: «محمود در زندان بزرگ شد. محمود در نامه‌ای به ما گفت: یک زندانی را بیدار نکنید زیرا آرزویش آزادی است. حال آسیب روانی که یک جوان از این مسئله متحمل می‌شود را تصور کنید».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار