مطابق دستورالعمل جدید فدراسیون جهانی هندبال، تیم پنجم آسیا سهمیه حضور مستقیم در جام جهانی فرانسه 2017 را به دست نمی‌آورد.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- تیم پنجم هفدهمین دوره جام  ملت‌های آسیا برای صعود به جام جهانی 2017 باید در رقابت‌های انتخابی بین‌قاره‌ای شرکت کند. این خبری بود که امروز جامعه هندبال ایران را در شوک و بهت فرو برد. زمانی که تیم ملی ایران با اضافه شدن سجاد استکی و شکست امارات، همه را به کسب مقام پنجم و صعود به جام جهانی امیدوار کرد، نامه فدراسیون جهانی هندبال مبنی بر حضور چهار تیم از آسیا در جام جهانی، مثل آب سرد بر پیکر هندبال ایران ریخته شد. 

کاش یکی داد می‌زد؛ چه به روز رویاهای هندبال ایران آمد؟ وقتی تیم ایران کمتر از 2 ماه پیش رقبای آسیایی را یکی پس از دیگری کنار زد و در فینال مغلوب تیم جعلی و 72 ملت قطر شد کسی فکرش را هم نمی‌کرد، شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ نتوانند یکی از چهار تیم قاره کهن در جام جهانی 2017 باشند اما... 

ماجرای قرارد اله‌کرم استکی با مون‌پلیه که در آن ذکر شده بود اولویت اله‌کرم تیم فرانسوی است نه تیم ملی ایران. داستان مشکلات شخصی سجاد استکی که باعث شد گلزن اصلی تیم ملی در اواسط جام ملت‌های آسیا به ترکیب تیم ملی اضافه شود و کارشکنی بحرینی‌ها و تعویق صدور ویزای سجاد. مجارستانی شدن ایمان جمالی و حضور وی با پیراهن شماره 22 مجارستان در جام ملت‌های اروپا و ... 

همه چیز انگار دست به دست هم داده بود تا بهترین و سالم‌ترین تیم آسیا از فرانسه و جام جهانی دور و دورتر شود. حالا تیم ملی ایران اگر بتواند به مقام پنجم قاره پهناور برسد، کار سختی برای حضور در جام جهانی دارد. تیم پنجم  آسیا باید برای حضور در جام جهانی به مصاف تیم چهارم قاره آمریکا، تیم چهارم آفریقا و تیم نخست اقیانوسیه برود. البته این پایان رویاهای هندبال ایران نیست. عرفان اسماعیلاگیچ باید روح تازه‌ای در ارکان تیم ملی هندبال بدمد و روحیه از دست رفته شاگردانش را به آن‌ها بازگرداند. هنوز چیزی معلوم نیست و شاید پیگیری و شکایت کنفدراسیون هندبال  آسیا به نتیجه برسد و تیم پنجم قاره زرد هم جهانی شود. تیم ملی ایران باید به مقام پنجم آسیا برسد حتی اگر قرار نباشد به جام جهانی برویم، بچه‌ها نباید اندک امیدی را که در دل هواداران هندبال برای صعود به جام جهانی مانده، از بین ببرند. نه! ما هنوز زنده‌ایم و با امید زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار