اهواز؛

تشریح برنامه های هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان

رییس جدید هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان برنامه های خود را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید شیرین‌کار گفت:پنج قدم برای چهار سال پیش‌رو در نظر داریم؛ قدم اول آموزش است که خیلی مهم می‌باشد و سعی می‌کنیم در این راستا کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم. خوشبختانه در خوزستان از نظر بازیکن، داور و مربی، حرف برای گفتن داریم و بر همین اساس پایه کار ما بر بخش آموزش است.

شیرین کار افزود: قدم دوم ما که مکمل قدم اول است، بحث استعدادیابی می‌باشد. تمام جامعه بیلیارد می‌داند که وفایی و حیدری‌نژاد از خوزستان به ترتیب نفر اول و دوم ایران هستند و بر همین اساس طی برنامه‌ای که داریم، می‌خواهیم در آینده نه تنها یک نفر بلکه چندین وفایی و حیدری‌نژاد داشته باشیم. سعی می‌کنیم کلاس‌های مختص بازیکنان رده ‌سنی پایین و به صورت رایگان برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان افزود: برگزاری این کلاس‌ها خود به خود خروجی خوبی خواهد داشت و استعدادها زیر نظر مربیان استان کشف می‌شوند. پس از شناسایی استعدادها نیز قصد داریم کلاس‌های کارگاهی جهت شکوفایی آن‌ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به قدم سوم که برگزاری مسابقات است، خاطرنشان‌کرد: ورزشکاران برای این‌که فرم مسابقات را داشته باشند،  نیاز به حضور در مسابقات دارند و خوشبختانه دو مسابقه بزرگ که جام یادواره خوزستان و جام مهر اروند است، در تقویم ما ثبت شده است. در کنار این دو جام نیز قصد داریم، دو یا سه مسابقه استانی دیگر هم در تقویم ورزشی‌مان قرار دهیم و حتما یکی از این مسابقات، مختص رده ‌سنی زیر 17 سال خواهد بود.

شیرین‌کار گفت: قدم چهارم، فعالیت در بعد فرهنگی است و جامعه ورزشی هم باید در کنار سایر ارگان‌ها، فعالیت فرهنگی داشته باشد و هیات در این زمینه نیز برنامه‌هایی دارد.

وی بیان کرد: قدم پنجم هم استفاده از توانایی‌های موجود در استان است؛ استان ما آن قدر سرمایه و امکانات دارد که می‌توانیم میزبان مسابقات کشوری و حتی رقابت‌های آسیایی باشیم. ان‌شاءالله با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خواهیم توانست این میزبانی‌ها را در استان داشته باشیم.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان گفت: خوزستان توانایی اعزام بازیکن و داور به مسابقات کشوری و برون‌مرزی را  هم دارد. در گذشته نیز این اعزام‌ها را داشته‌ایم ولی شاید چشم‌گیر نبوده است اما اگر بتوانیم قدم‌های اول و دوم را برداریم، قطعا می‌توانیم در این زمینه نیز در سطح گسترده‌تری کار کنیم.

وی درباره راه‌اندازی یک پایگاه استعدادیابی و قهرمانی برای این رشته در استان، عنوان‌ کرد: پایگاه قهرمانی یکی از ایده‌آل‌های ما است؛ در شهرستان آبادان یک پایگاه قهرمانی داریم و خروجی خیلی خوبی هم داشته است و نسل خیلی جوانی شکل گرفته است که در آینده نه چندان دور از آن‌ها بیشتر صحبت می‌شود. هدف ما این است که در اهواز هم، چنین پایگاهی را داشته باشیم تا الگویی برای تمام شهرستان‌ها باشد. البته در گذشته نیز چنین پایگاهی را داشته‌ایم که به دلایلی تعطیل شد. به هر حال با همکاری آقای کیانی‌زاده می‌توانیم یک پایگاه بسیار خوب در مرکز استان داشته باشیم.

شیرین‌کار بیان کرد: خوزستان بیش از این هم می‌تواند در سطح جهان مطرح شود. من دوست دارم حسین وفایی‌ها، احسان حیدری‌نژادها و طاهره اسلامی‌ها داشته باشیم.

وی گفت: نسبت به بخش بانوان کمی کم‌لطفی شده و البته محدودیت‌هایی هم است و شاید نتوان صد درصد برنامه‌هایی را که برای آقایان داریم، در بخش بانوان هم اجرا کنیم ولی حداقل 70 درصد آن را انجام خواهیم داد. خانم‌هایی که برای استان افتخارآفرینی داشته‌اند، واقعا با دست خالی کار کرده‌اند و امیدوارم بتوانیم شرایط بهتری برای آن‌ها فراهم کنیم و صد درصد هم نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.