معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه در کشور اشتغال محور نبوده و همین روند ادامه پیدا کرد تا به جایی رسیدیم که درحوزه اشتغال کشور بحران در حال رخ دادن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در نشست بررسی طرح تکاپو در استان کرمانشاه اافزود: توسعه در کشور اشتغال محور نبوده و همین روند ادامه پیدا کرد تا به جایی رسیدیم که درحوزه اشتغال کشور بحران در حال رخ دادن است.

عیسی منصوری موفقیت افزود: امروزه کشورهایی که توانسته‌اند جهش در رشد اقتصادی ایجاد کنند، ابتدا در ایجاد شغل به موفقیت رسیده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: راه حل مشکل اشتغال در کشور هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بین نقش هماهنگ کننده را دارد.

وی تمرکززدایی را از دیگر محورهای توسعه کشور دانست و بیان داشت: در این خصوص قانون و مقررات و ساختار کم نداریم، اما این قوانین محتوا ندارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  فقط ایجاد قانون و مقررات کفایت نمی‌کند، بر لزوم پیاده سازی دستورالعمل‌هایی که تدوین می‌شود تاکید کرد.

منصوری در ادامه با بیان اینکه کمبود منابع در کشور به شیوه‌ای جبران می‌شود، افزود: مشکل ما این است که طرح و سوژه برای اجرا نداریم. 

 منصوری گفت : این تفکر که یک پروژه همه منابعش از ابتدا موجود باشد و یا برای اجرای آن وام پرداخت شود درست نیست، زیرا تجربه ثابت کرده اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست.


منصوری بیان داشت:  برای ایجاد اشتغال در کشور در کوتاه مدت باید به بخش بنگاه‌های خرد و کوچک، در میان مدت به مشاغل کارخانه‌ای و در بلندمدت به بنگاه‌های دانش‌بنیان توجه کنیم.

منصوری گفت : توریسم سلامت می‌تواند مزیت منحصر به فرد کرمانشاه باشد و توسعه آن رونق کشاورزی، فعالیت‌های مرزی را نیز در پی خواهد داشت.

انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.