انتخابات ریاست جمهوری پرتغال امروز یکشنبه آغاز شد.

آغاز انتخابات رياست جمهوری پرتغالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری پرتغال روز یکشنبه ساعت هشت (به وقت محلی و گرینویچ) آغاز شد. 

پیش‌بینی می‌شود «مارسلو ربلو دی سوزا،» رئیس جمهور سابق از حزب سوسیال دموکرات، در‌‌ همان دور اول انتخابات به پیروزی برسد. 

حدود نه میلیون و ۷۰۰ هزار رأی دهنده پرتغالی در فهرست‌های انتخاباتی ثبت‌نام شدند اما به طور سنتی درصد بالایی از پرتغالی‌ها از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خودداری می‌کنند. 

شعب رأی گیری ساعت ۱۹ بسته خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود نتایج اولیه یک ساعت بعد منتشر شود. 

بر اساس نظرسنجی‌ها، «مارسلو ربلو دی سوزا» حقوق‌دان ۶۷ ساله که از مفسران مشهور تلویزیونی در ۱۵ سال گذشته بوده است، بین ۵۲ تا ۵۵ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد که این درصد آرا به او اجازه می‌دهد در دور اول انتخاب شود. 

رقیب اصلی او، «آنتونیو سامپایو دا نووئا» نامزد مستقل چپ‌گراست که بر اساس نظرسنجی‌ها احتمالا بین ۱۷ تا ۲۲ درصد آرا را کسب خواهد کرد. 

رقیب دیگر او «ماریا دی بلم روزیرا»  وزیر سابق سوسیالیست سابق است که پیش‌بینی می‌شود بین هشت تا ۱۳ صدم درصد آرا را از آن خود کند. 

رأی دهندگان پرتغالی باید نامزد موردنظر خود را از فهرستی ده نفره انتخاب کنند که این میزان نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال بی‌سابقه است.  اگر هیچ یک از این نامزد‌ها در دور اول اکثریت مطلق را کسب نکند، دور دوم انتخابات ۱۴ فوریه بین دو نامزدی که بیشترین آرا را کسب کردند برگزار می‌شود. 

اگر رئیس جمهور در پرتغال قدرت اجرایی ندارد اما اختیارات بالایی دارد از جمله اینکه می‌تواند پارلمان را منحل کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار