به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «یونهاپ،» نهاد دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی روز یکشنبه در گزارشی زنگ خطر را برای حضور این کشور در بازار ایران به صدا درآورد.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از آژانس دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی نوشت: کاهش حضور محصولات کره جنوبی در بازار ایران همزمان با حضور محصولات چینی، سئول را نگران کرده است.
آژانس دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی، با استناد به یافتههایی مطرح شد که نشان میدهد محصولات کره جنوبی در بازار ایران به رغم افزایش حجم صادرات در چند سال گذشته روند نزولی داشته و میزان فروش محصولات چینی با سرعت بیشتری رو به افزایش است.
بر اساس این گزارش، صادارت کره جنوبی به ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی با ۸. ۳ درصد رشد به ۴. ۱۴ میلیارد دلار رسید. در مقابل واردات این کشور از ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۷. ۹ درصد کاهش یافت.
چین نیز به عنوان بازیگر مهم، با در اختیار گرفتن ۲۳. ۴ درصد از سهم بازار ایران و ۲۲. ۱ درصد سهم بازار امارات متحده عربی وارد میدان رقابت شده است.
یک مقام رسمی آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی گفت: سهم کره جنوبی در بازار ایران، برای سومین سال متوالی کاهش یافت، اما با این حال هنوز در زمینههای صادرات خودرو، پتروشیمی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، ماشین آلات و فولاد این شانس برای کره جنوبی وجود دارد که سهم خود را در بازار ایران افزایش دهد.
انتهای پیام/