مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار و کنارک در جنوب استان تامین کننده بیش از ۷۰ درصد تن ماهیان کشور است و این یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی منطقه به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ محسنعلی گلشنی با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های شیلاتی در سیستان و بلوچستان افزود: چابهار با موقعیت راهبردی، تنها بندر اقیانوسی کشور است و اهمیت زیادی برای سرمایه گذران ایرانی و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای همسایه دارد.

وی به ظرفیت های صید و صیادی در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: 36 درصد صید آبهای جنوب کشور، ۳۱ درصد صید کل کشور و ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی پروری) مربوط به بنادر چابهار و کنارک در جنوب استان است.

گلشنی خاطر نشان کرد: سواحل مکران با بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در مناطقی مانند گواتر و روستای رودیک با دارا بودن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، قابلیت پرورش ماهی های زینتی، خیار دریایی، جلبک، لابستر و وجود گونه های تجاری با ارزش میگو مانند ببری سیاه، سفید هندی، ببری سبز و موزی استعداد بالقوه ای در بحث آبزی پروری دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.