ابراز نگرانی واشینگتن از حمله به غیر نظامیان یمنی

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از افزایش خشونت ها در یمن و هدف گرفته شدن غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "ند پرایس،" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از افزایش خشونت ها در یمن و وارد آمدن خسارت به غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: آمریکا به جدیت با گزارشهای معتبری که در خصوص کشتار غیرنظامیان در یمن منتشر می شود، برخورد می کند و بار دیگر از تمامی طرف های درگیر می خواهد تمامی تلاشهای خود را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به غیرنظامیان بکار بندند.
پرایس در ادامه اعلام کرد حملات در یمن منجر به کشته شدن راننده یک خودروی امدادی که در سازمان پزشکان بدون مرز کار می کرد و یک خبرنگار مستقل نزدیک صنعا و شماری از غیرنظامیان در بندر نفتی "رأُس عیسی" شده است.

در همین حال، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور امدادی یمن اعلام کرد این سازمان تلاش دارد امنیت ورود به شهر تعز را بدون هیچ پیش شرطی تأمین کند. وی در ادامه مدعی شد نزدیک به 25 هزار نفر داخل این شهر از سوی نیروهای انصارالله محاصره شده اند. همچنین "جیمی مک گولدریک،" هماهنگ کننده بشری سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: "نیازی اساسی برای ورود غذا و مواد اولیه برای ساکنان این شهر که از کمبود شدید آب وسوخت رنج می برند، وجود دارد." 
مک گولدریک در ادامه تصریح کرد: "مشکلاتی برای ورود کمک های امدادی به سه منطقه شهر تعز در ماه های گذشته وجود داشت." وی اعلام کرد بیمارستانها نیز از بمبارانها در امان نیستند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز از قول "ادهم مسلم،" معاون برنامه جهانی غذا اعلام کرد: "این سازمان توانسته است کمک های غذایی را برای سه هزار خانوار وارد این شهر کند." 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار