ساری؛

نخستین پیوند مستقیم کلیه در مازندران

نخستین پیوند مستقیم کلیه از یک بیمار مرگ مغزی به یک بیمار نیازمند امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از ساری، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، متخصص اورولوژی و فوق تخصص پیوندکلیه که این عمل را انجام داد اعلام کرد: این عمل جراحی به مدت پنج ساعت به درازا کشید.

دکتر بهزاد فیض زاده افزود : در این عمل جراحی یک کلیه بیمار مرگ مغزی به صورت مستقیم به بیمار گیرنده با موفقیت آمیز پیوند زده شد و یک کلیه دیگر و کبد بیمار اهداء کننده هم برای پیوند به بیمارستانی در استان فارس و شهر شیراز انتقال یافت .

وی علت انتقال کلیه دوم به بیمارستان شیراز را وجود بیمار دارای شرایط پیوند کلیه در آن بیمارستان بیان کرد وگفت: بیماران دیالیزی مازندران برای قرارگیری در نوبت دریافت کلیه اهدایی در درمانگاه مصطفویان وابسته به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری ثبت نام کنند.

بر اساس اعلام انجمن بیماران کلیوی مازندران در مازندران هزار و 125 بیمار دیالیزی و 782 بیمار پیوندی در15 بخش دیالیزی بیمارستان های دولتی و خصوصی خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.