مدیر کل نگهداری ومهندسی عملیات سازمان ثبت احوال گفت: کدپستی در برنامه ششم کاربردی می شود و در راستای کاربردی شدن آن، مردم برای ثبت کدپستی ونشانی و همچنین اعلام تغییر آن ها به پایگاه سازمان ثبت احوال مراجعه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛حمیدرضا یغمائی افزود: اگر کدپستی به روز باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و لازم نیست مردم برای احراز هویتشان مدارک فیزیکی ارائه دهند بلکه این امر از طریق مراجعه به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال به راحتی انجام می شود.
وی تاکید کرد:حذف برخی سفر های برون و درون شهری یکی دیگر از مزایای ثبت کدپستی به شمار می آید.
یغمائی تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف باید برای ثبت کدپستی و تغییرات در پایگاه ثبت احوال، فرهنگ سازی شود بنابراین ،دستگاه های اجرائی همکاری کنند تا آخرین نشانی مردم ثبت شود و کم کم کد پستی و نشانی به صورت کاربردی شود تا مردم اثرات آن را ببینند و تشویق شوند تا اطلاعات خود را به روز کنند.
وی گفت: تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی در برنامه ششم به صورت آنلاین(برخط) باید به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال وصل شوند؛ همچنین هرچند که این پایگاه از زیر ساخت برخورداراست؛ اما دست اندرکاران این پایگاه برای تقویت هر چه بیشتر آن تلاش می کنند.
این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان بر اساس قانون با کمک شرکت پست، نشانی مردم را به صورت کد پستی، ذخیره می کند و این اطلاعات را در اختیار دستگاه های اجرائی مرتبط با این سازمان قرار می دهد.
وی خاطر نشان کرد:یکی از وظایف سازمان ثبت احوال به روز نگه داشتن کد پستی در پایگاه خود است و اگر تغییراتی دراین زمینه پیش آمد بستری را فراهم کند تا این تغییرات ثبت شود.
یغمائی تاکید کرد: برای این منظور هموطنان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.irآخرین کدپستی ونشانی را ثبت کنند.
وی تاکید کرد: پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال با کاربردی شدن کدپستی درآینده مرجع مورد اعتماد،خواهد بود و دیگر لازم نیست ،نشانی و کدپستی کسی به صورت خود اظهاری گرفته شود.
مدیر کل نگهداری ومهندسی عملیات سازمان ثبت احوال در عین حال افزود: این موضوع هنوز کاربردی و به صورت یک فرهنگ تبدیل نشده است.
وی تاکید کرد:اینکه مردم هنوز هرگونه تغییرات کدپستی ونشانی خود را در پایگاه ثبت احوال ثبت نمی کنند به علت نبود فرهنگ سازی مناسب است و مردم، هنوز مجبورند مدارک دیگری مثل اجاره نامه محل سکونت یا قبوض آب یا برق را ارائه دهند .
یغمائی همچنین یاد آور شد که 120دستگاه دولتی وغیر دولتی به صورت آنلاین(برخط) با سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند که از این طریق، 170هزار نقطه در سراسر کشور به سازمان ثبت احوال مرتبط هستند و احراز هویت می کنند.
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار