رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از پرداخت ماهیانه حدود 600 هزار تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری و افزایش این رقم در سال آتی خبر داد.

دکتر صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تلاش هستیم از تمام امکانات و منابع برای تامین هزینه‌های مورد نیاز دانشجویان به خصوص دانشجویان کم بضاعت استفاده کنیم تا آنها بتوانند ادامه تحصیل دهند از این رو به این دانشجویان بین 500 تا 600 هزار تومان ماهیانه پرداخت می‌شود و پوشش این وام و منبع آن در سال آتی بیشتر خواهد شد. 

وی افزود: اهداف بنیاد علوی کمک به دانشجویان کم بضاعت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است و کار اجرایی پرداخت این وام به دانشجویان آغاز شده است. 

صدیقی اظهار داشت: وام‌هایی که به دانشجویان از طریق صندوق دانشجویی وزارت علوم پرداخت می‌شود شامل وام تحصیلی، وام مسکن‌، وام شهریه، وام ازدواج، وام سفرهای زیارتی و وام تکریم است که بخشی از آنها از منابع دولتی و بخشی از محل درآمدهای صندوق رفاه و بازگشتی‌های وام‌های پرداختی قبلی که در سال 93 و 94 بازگشت وام‌ها 100 درصد محقق شده است تامین می‌شود. 

همچنین تقی‌زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در این‌باره خاطر نشان کرد: در سال جاری میزان تسهیلات دانشجویان دکتری 500 هزار تومان و دانشجویان دکتری پژوهش محور 600 هزار تومان بود که بر اساس ردیفی که در بودجه سال آینده تصویب شده ماهانه هر دانشجوی دکتری می‌تواند حداقل 700 هزار تومان وام ویژه دانشجویان دکتری دریافت نمایند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.