ساری؛

اختصاص پنجاه دز اسپرم رایگان گاو نژاد سیمنتال در قائم‌شهر

ماموران تلقیح مصنوعی پنجاه دز اسپرم گاو نژاد سیمنتال میان دامداران علاقمند به این نژاد توزیع و در دام‌های متقاضیان تلقیح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهرگفت : اصلاح نژاد و افزایش بهره‌وری تولید دام بهترین راه مقابله با خطر گرسنگی و کمبود مواد غذایی است و افزایش تولید و پرورش گاوهای پرتولید با گسترش کار تلقیح مصنوعی امکان‌پذیر است.

فرهادی با بیان اینکه مقادیر بیشتری شیر و گوشت از تعداد کمتری حیوان با مصرف غذای کمتر و در زمان کوتاهتری می‌توان تولید کرد، افزود: برای موفقیت در کار دامداری همراه شدن با پیشرفت‌های علمی ضروری است و متخصصان علوم دامپروری عقیده دارند تلقیح مصنوعی یکی از پیشرفت‌هایی است که در عصر حاضر می‌تواند کمک زیادی به دامداران کند.

وی گفت: برای افزایش تولید و اقتصادی شدن تولید، استفاده از گاوهای ممتاز برای افزایش انتقال توان تولید، ‌کنترل بیماری‌ها و اصلاح تعداد بیشماری دام با تلقیح مصنوعی امکان‌پذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با تاکید بر اینکه بیشترین دام به‌ صورت دامداری کوچک روستایی بوده و ماموران تلقیح مصنوعی در انتخاب اسپرم به دامداران در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و تولید شیر و گوشت سالم کمک می‌کنند، گفت: پروتئین حیوانی در میان مواد غذایی مورد نیاز، نقش اساسی و مؤثری در رشد، سلامت و تکامل جسمانی افراد دارد.

فرهادی افزود: تلقیح مصنوعی تنها راه رسیدن به بیشترین بازده ژنتیکی و کاهش بیماری‌های تولید مثلی است که جایگزین اقتصادی و مقرون به صرفه برای تلقیح طبیعی است بدون اینکه خطرات و آسیب‌های نگهداری گاو نر را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: تلقیح ، دامدار ، اسپرم ، گاو ، رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.