رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : اعتبار اجرای طرح تحول سلامت این استان یک هزار و 200 میلیارد ریال است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ کوروش ساکی افزود: این استان در زمینه بهداشت و درمان و ایجاد زیر ساخت های لازم در این حوزه رشد چشمگیری در سال ها گذشته داشته است و همچنان در مسیر توسعه و ارتقا جایگاه جایگاه ودرمان قرار دارد .

وی اظهار کرد: طرح های مختلفی در شهرهای استان در دست اقدام است که با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد می شود

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت یکی از اقدامات قابل توجه حوزه بهداشت و درمان است ادامه داد: در خصوص بسته حمایتی ارتقا کیفیت خدمات ویزیت، درمانگاه های تخصصی نسبت به گذشته، در شیفت های صبح و عصر فعالتر شده و تاکنون بیش از پنج میلیون نفر توسط پزشکان عمومی و متخصص ویزیت شده اند .

وی اظهار داشت: باتوجه به افزایش بارمراجعه بیماران وافزایش تعداد متخصان استان، درمانگاههای جدید در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا ضمن عقد قرارداد با بیش از 182 متخصص حدود 65 میلیارد ریال اعتبار در این خصوص نیز جذب شده است.

به گفته وی 69 میلیارد ریال در راستای ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانهای استان در قالب طرح تحول سلامت هزینه شده است.

ساکی اضافه کرد: دربسته حمایتی ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانها نیز برنامه های متعددی از جمله زیباسازی وبهسازی فضای فیزیکی مراکزدرمانی، ایجادبخشهای جدید و اصلاح ساختار اورژانس بیمارستانهای استان در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: توسعه دانشکده های پزشکی استان از هشت دانشکده به 10 دانشکده، افزایش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تا سه هزار و 111 دانشجو، جذب بیش از یک هزار و 300 نیروی انسانی در حوزه های مختلف، پذیرش 55 دانشجوی بومی و فعالیت 15 بیمارستان دولتی در لرستان نوید بخش توسعه بهداشت و درمان در این استان است.

وی گفت : با انعقاد تفاهم نامه ساخت یک هزار تخت بیمارستانی در استان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و احداث بیش از 100 مرکز درمانی وخدمات بهداشتی حوزه بهداشت و درمان استان به وضعیت مطلوبی دست خواهد یافت .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.