نوبخت از نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده در کشور خبر داد و گفت: 1650میلیارد ریال اعتباری برای جایگزینی تاکسی فرسوده اختصاص یافته است.

نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از امروزبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور از تعویض 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده خبر داد و گفت:  از امروز  90 هزار تاکسی فرسوده که بیش از 60 هزار دستگاه آن پیکان فرسوده است از ناوگان حمل و نقل کشور خارج و به تدریج با خودروهای جدید جایگزین می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به توافقی که بین این سازمان و دستگاه‌های دیگر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شده است، اعلام کرد که در مجموع حدود 450 میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه برای بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل شهری در نظر گرفته شده که حدود 165 میلیارد تومان آن مربوط به جایگزینی همین 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اجری این طرح نیاز به تامین منابع مالی دارد بنابراین سه بانک تسهیلات30 هزار دستگاه را برعهده خواهند گرفت.

در ادامه پورمحمدی  معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره طرح نوسازی تاکسیرانی گفت: این طرح با هدف کاهش آلاینده‌ها به ویژه در سطح کلان شهرها، رضایت‌مندی صاحبان تاکسی و رفاه عمومی همچنین صرفه‌جویی در سوخت مایع انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 60 هزار تاکسی در سطح کشور از نوع پیکان هستند و 90 هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که باید خودروهای نو جایگزین آنها شوند، گفت: براساس طرح و توافقی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین دستگاه‌های دیگر انجام شده، قرار است با تامین مالی که بخشی از آن از سوی بانک‌ها و به‌طور غیرتورمی انجام می‌شود این دستگاه‌های فرسوده جایگزین شوند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این‌که سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد، به زمان شروع طرح نیز اشاره کرد و افزود: آغاز ثبت نام جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از 12 بهمن‌ماه همزمان با آغاز دهه فجر است. این در حالی است که تحویل خودروها از اسفندماه آغاز می شود و در این ماه 8000 دستگاه، در فروردین‌ماه 7000 دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای نوع جایگزین خواهد شد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
با مسافر کشی این بازپرداخت امکان پذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
با سلام مسولین لطف کنند فکری هم برای ناوگان فرسوده حمل و نقل برون شهری بکنند خودروهایی فرسوده با مصرف سوخت بالا و الایندگی بسیار بالا ضرر های جبران ناپذیری وارد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام اگر تعویض بشه وماشین خوب بدهند واگرچه به سه برابر قیمت ندهند خوب است.
آخرین اخبار