معاون رئیس جمهور آمریکا از ترکیه به علت ارعاب اصحاب رسانه، محدودیت آزادی اینترنت و متهم کردن اساتید دانشگاهی به خیانت، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، به ترکیه درباره سرکوب آزادی بیان هشدار داد و مدعی شد دموکراسی در ترکیه تاثیر مستقیم بر روابط با واشینگتن دارد. 

به گزارش رویترز، بایدن که برای سفری دو روزه در ترکیه به سر می‌برد، از این کشور عضو ناتو به خاطر ارعاب اصحاب رسانه، محدودیت آزادی اینترنت و متهم کردن اساتید دانشگاهی به خیانت انتقاد کرده است. 

بایدن روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «زمانی که (اصحاب) رسانه به خاطر گزارش انتقادی مورد ارعاب قرار می‌گیرند یا زندانی می‌شوند، زمانی که آزادی اینترنت محدود می‌شود و شبکه‌های اجتماعی و... بسته می‌شوند و بیش از یک هزار استاد دانشگاه به خاطر امضای یک طومار به خیانت متهم می‌شوند، این نمونه (دموکراسی) که باید برقرار باشد، نیست.» 

وی افزود: «اگر شما توانایی بیان عقیده خود، انتقاد از سیاست و ارائه ایده‌های رقابتی بدون بیم از ارعاب یا مجازات را نداشته باشید، در آن صورت شما از داشتن فرصت (زندگی) در کشور خود محروم شده‌اید.» 

بایدن همچنین با خانواده جان دوندار، روزنامه نگار و سردبیر روزنامه جمهوریت، که به خاطر انتشار تصاویر کمک آژانس اطلاعات ترکیه به ارسال سلاح به سوریه در ماه نوامبر روانه زندان شد، دیدار کرد. 

وی همچنین با شماری از روزنامه‌نگاران برجسته که در سال گذشته به خاطر انتقاد از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و دولت این کشور از کار بیکار شده‌اند، گفتگو کرد. 

این اقدامات بایدن در حالی صورت گرفت که واشینگتن پیش‌تر ترکیه را نمونه «دموکراسی اسلامی» در خاورمیانه عنوان کرده بود. 

این در حالیست که در سال‌های اخیر روند اصلاحات در ترکیه متوقف شده و اردوغان رویه‌ای استبدادی را در قبال مخالفان خود در پیش گرفته است. 

بایدن قرار است روز شنبه با اردوغان و احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه دیدار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار