نادیده گرفتن افراد آشنا در کوچه و خیابان، بدور از ادب است و خودخواهی به حساب می آید.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سلام کردن یک وظیفه اخلاقی برای تمامی افراد است اظهار کرد: در فرهنگ همه ملت ها و عرف بین الملل، چگونگی سلام و احوالپرسی با دیگران در شناخت شخصیت افراد و قضاوتی که از رفتار و اخلاق آن ها خواهند داشت تاثیر فراوانی دارد بنابراین با نادیده گرفتن افراد اشنا در کوچه و خیابان اجازه قضاوت نادرست را به دیگران ندهیم.

وی تصریح کرد: همه افراد با هرگونه رفتار و مقام و شخصیتی، طالب  مورد استقبال قرارگرفتن هستند، بنابراین در سلام کردن به دیگران پیشی بگیرید چرا که این رفتار نشانه تواضع و ادب شماست و موجب خواهد شد که در همه حال مورد احترام قرار بگیرید.

قرایی مقدم درخصوص اداب های سلام کردن افزود: شایسته است که در هنگام ورود به مکانی با صدای بلند و رسا سلام کنیم ، در هنگام سلام و احوالپرسی باید کاملا از جا برخیزیم ، وقتی سرگرم بحث مهم یا کار ارزشمندی هستیم نباید به بهانه انجام کار مهم ،از سلام و احوالپرسی غافل شویم.

این جامعه شناس در پایان گفت: سلام و احوالپرسی افراد را خوش خلق تر کرده و اثرات مثبت حاصل از ان، بر روح و جسم فرد سلام دهنده باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار