رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم استان هرمزگان طرح پایش بیماری های زنبور عسل خبر داد.

 

وی با اشاره به نمونه برداری تصادفی ۳۰ زنبورستان در ادارات دامپزشکی شهرستان ها گفت: سطح آلودگی در  استان در پایش های انجام شده در حد مجاز و کنترل شده است.

رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم استان هرمزگان با اشاره به خسارات بیماری های زنبورعسل به زنبورداران افزود: پیشگیری، مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران یکی از اهداف دامپزشکی است.

چاهخوزاده به زنبورداران  توصیه کرد برای تولید محصول سالم و پایداری زنبورستان‌ها از مصرف سموم و داروهای مجاز و با مجوز دکتر دامپزشک استفاده نموده، از هرگونه مصرف انتخابی و سلیقه‌ای داروهای دامپزشکی مخصوصا داروهایی غیر مجاز جدا خودداری نمایند.

وی افزود: زنبورداران بایستی قبل از جا به جای کلنی ها، تأییدیه سلامت کلنی زنبور عسل از ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مبداء و گواهی حمل بهداشتی را داشته باشند.

تأییدیه سلامت کلنی زنبور عسل و گواهی حمل بهداشتی یکی از مهم‌ترین راهکارها در پیشگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار در زنبورستان‌ها است.

اکنون استان هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی کشور مقصد تعداد زیادی از کلنی های زنبور عسل برای زمستان گذرانی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.