یک پژوهشگر خانواده با تاکید بر نقش هنرمند در تاثیرگذاری بر ابعاد مختلف انسان، بر ضرورت استفاده از المانهایی که انسان را به عبودیت نزدیک می کند،‌ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارشناس مسائل خانواده در نشست تبیین محورهای فراخوان المان های نوروز ۹۵ که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، گفت: در شهر رضوی المان ها باید انسان را به معنای انسان بودن نزدیک کند و ویژگی هایی مثل تفکر، روح و روان، خلاقیت و انتخاب که مخصوص انسان است و ما را یاد جنبه انسان بودنمان می اندازد و در گام بعدی که به عبودیت و رشد می رساند بسیارمهم است.

جلیل معماریان تاکید کرد: آیتم هایی که به رشد عبودیت کمک می کند و عبد انسانی را نشان می دهد که شکل خداگونه گرفته و یک گام فراتر از انسان های دیگر است، بهتر است استفاده شوند.

وی گفت: شناخت مولفه هایی که خانواده با آن شناخته می‌شود و گونه شناسی خانواده می‌تواند باعث پدید آمدن ایده ها و نظرهای مختلف در طراحی المان ها شود.

این پژوهشگر خانواده تصریح کرد: هنرمند واقعی باید بتواند شبکه مفهومی مسائل را کشف کند و آنها را پیوند بزند تا بتواند در لایه های مختلف آدم ها نفوذ کند و بر آن ها تاثیر گذارد.

معماریان بر اصل تفکر در خانواده به عنوان مصداقی از المان خانواده نام برد و افزود: زمانی که هیجان مداری در خانواده جایگزین تفکر و عقلانیت شود، خانواده به سمت تزلزل می‌رود و بی‌فکری از عوامل بسیار مهم تزلزل در خانواده است.

وی هویت و شخصیت در خانواده را مهم دانست و افزود: اگر همه ارکان خانواده درست چیده شود خانواده از تنزل به تعادل می‌رسد و در مرحله بعد به تکامل و در مسیری والاتر به تعالی خواهد رسید.

این کارشناس خانواده سه رکن بارز خانواده را تفکر، شکر و مثبت اندیشی خواند و اظهار کرد: خانواده پایه رشد جامعه است و باید بتوانیم آن را بصورت غیرمستقیم مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.