ایران و روسیه در راستای گسترش همکاری های سینمایی «سال سینمای ایران» را در خانه سینمای روسیه برگزار می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایران و روسیه همکاری های سینمایی را گسترش می دهند و در این راستا، «سال سینمای ایران» با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در خانه سینمای روسیه برگزار می شود.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در مسکو با «یوری کلسف»، معاون بین الملل اتحادیه سینماگران روسیه در خصوص همکاری های سینمایی ایران و روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس اطلاعات رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو، یوری کلسف با اذعان اینکه سال جدید میلادی به سال «سینما» در روسیه مطرح شده است، آمادگی خود را جهت نمایش فیلم های ایرانی در سراسر روسیه اعلام کرد.

پس از آن، ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به امضای سند تفاهمنامه همکاری های فرهنگی فی مابین وزرای فرهنگ ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: موضوع سینما و همکاری در این حوزه جزء محورهای اصلی بندهای این سند است که بر این اساس ضروری است اتحادیه سینماگران روسیه نقش فعال تری ایفاء کنند.

در بخش پایانی این دیدار، جایزه فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار که به عنوان فیلم برتر در جشنواره «برج طلایی»، جایزه اول فیلم سینمایی را به خود اختصاص داده بود، به رایزن فرهنگی کشورمان در مسکو به نمایندگی از سوی کارگردان این اثر ارزشمند، اهداء شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار