دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگفت: از ابتدای دی‌ماه سال جاری بیش از 60 نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر قزوین اعم از مرد و زن جمع‌آوری و در مراکز تعیین شده ساماندهی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوین ؛مختار کرمی‌نسب  اظهار کرد: در اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و پیگیری در جلسات کمیته هماهنگی ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین برگزار شده بود اقدامات مؤثری در شهر قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: با بازدیدهای میدانی به عمل آمده و تعیین سه جایگاه برای برپایی و احداث سه کمپ برای پذیرش معتادان متجاهر و مهیا کردن فضاهای لازم برای نگهداری و ساماندهی معتادان کارتن خواب در شهر قزوین، آمادگی این مراکز برای ارائه خدمات به متولیان مربوطه از جمله قوه قضایی و نیروی انتظامی در راستای آغاز فعالیت و ارائه خدمات در این کمپ‌ها به آنان ابلاغ شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: با مشارکت و هماهنگی صورت گرفته از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌های شهر قزوین با دستور مقامات قضایی طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر قزوین از تاریخ پنجم دی‌ماه سال جاری آغاز شده و در این مدت تعداد 57 نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری و در این مراکز ساماندهی شدند.

کرمی با بیان خدمات ارائه شده در مراکز سازماندهی و مراقبت از معتادان متجاهر و کارتن خواب در استان قزوین تصریح کرد: در این مراکز تیم‌های درمانگر شامل پزشکان و مددکاران اجتماعی با معاینه و تکمیل مراحل درمان به معتادان متجاهر جمع‌آوری شده خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در مراکز ترک اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر ارائه خدمات معنوی نیز به آنان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: با هماهنگی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اعزام یک روحانی برای برگزاری نماز جماعت و تقویت آگاهی و باورهای اعتقادی معتادان در مراکز ساماندهی و ترک اعتیاد خدماتی به معتادان ارائه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تشریح کرد: تهیه البسه متحد‌الشکل، تهیه و تنظیم برنامه‌های روزانه، هماهنگی برای آموزش فنی و حرفه‌ای در این مراکز، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مهارت‌های زندگی و پیگیری اشتغال آنان از جمله اقدامات در حال اجرا در مراکز ساماندهی و ترک اعتیاد در شهر قزوین است.

کرمی ادامه داد: تعداد 10 نفر از زنان کارتن خواب نیز طی اجرای طرح ساماندهی معتادان، دستگیر و در مرکز 72 بهزیستی به طور موقت نگهداری و تحت درمان هستند تا مکان مناسبی برای این افراد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.