موسیقی ملی و ارزشی می تواند در خدمت بیان ارزش های انقلاب اسلامی باشد و الگوی مناسب موسیقی ایرانی اسلامی در کنگره شهدای عرصه موسیقی ارائه شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کنگره ملی 2000 شهید هنرمند؛ مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان گفت: کنگره شهدای موسیقی که توسط بسیج هنرمندان  برگزار شد نشان داد که می توان جشنواره ای با کیفیت و شایسته را پیش بینی کرد که هم ارزش های کشور و نظام و انقلاب اسلامی حفظ شود و هم اینکه کار درخوری به مخاطب ارائه شود.

وی افزود: ما در کشور تا به حال برای کنسرت و جشنواره های موسیقی الگوی ملی و بومی نداشته ایم که این یک خلأ جدی است.

وی با بیان اینکه موسیقی ملی و ارزشی می تواند در خدمت بیان ارزش های انقلاب اسلامی به خصوص برای نسل جوان باشد افزود: جشنواره موسیقی بسیج هنرمندان نشان داد که می توان جشنواره ای با کیفیت و شایسته را پیش بینی کرد که هم ارزش های کشور و انقلاب اسلامی حفظ شود و هم اینکه کار درخوری به مخاطب ارائه شود.

اصلانی با اشاره به اینکه این جشنواره هم تنوع داشت و هم کیفیت و هم استاندارد های موسیقی در آن لحاظ شده است ادامه داد: جشنواره شهدای هنرمند جشنواره ای مخاطب پسند و جوان پسند بود که همه شاخص های موسیقی خوب در آن خودنمایی می کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان تأکید کرد: اگر بر روی این جشنواره کار شود می توان از آن به عنوان یک الگو و نمونه برای برگزاری کنسرت ها ارائه داد تا دیگر آن تنش هایی که جامعه با موسیقی دارد به وجود نیاید.

وی اظهار داشت: مردم ما با کنسرت هایی که اخیرا در برخی از شهر ها برگزار می شود به دلیل ماهیت ضد ارزشی آنها و نوع برگزاری و به دلیل اینکه ارزش های انقلابی و دینی در آنها رعایت نمی شود مشکل دارند و اینها را بر نمی تابند.

اصلانی در خاتمه گفت: نمونه این جشنواره ها و کنسرت ها که با نام شهدا برگزار شد واقعا می تواند الگوی مناسب و جایگزینی برای موسیقی باشد و بسیج هنرمندان باید در مورد الگوسازی این قضیه و ابعاد مختلف آن کار کند و به عنوان یک کنسرت استاندارد مدل و الگو را ارائه کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار