فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگيری عامل هتك حيثيت در فضای مجازی با تلاش پليس فتای اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ شیخ مراد مرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد یا افراد ناشناسی در یكی از شبكه های اجتماعی با ارسال تصاویر شخصی و خانوادگی اقدام به تهدید و هتك حیثیت وی كرده‌اند موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت. 
  
وی گفت: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی به همت تیم كارشناسی - متهم شناسای و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس فتامنتقل شد. 
 
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند افزود: متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاكی عنوان كرد و در اظهاراتش گفت كه از طریق نرم افزار viewer Team به سیستم رایانه شخصی شاكی دست پیدا كرده است. 
 
مرادی گفت : متهم فایل هایی كه حاوی اطلاعات و عكس های خانوادگی شاكی بوده را دریافت و با استفاده از یكی شبكه های پیام رسان مجازی - عكس های خانوادگی را برای شاكی ارسال و وی را تهدید به انتشار در فضای مجازی كرده است. 
  
وی به كسانی كه اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع و توهین نسبت به  اشخاص در سایت ها و شبكه های مجازی می كنند- هشدار داد كه طبق ماده 18قانون جرائم رایانه ای - هركسی به وسیله سامانه های رایانه ای یامخابراتی اكاذیبی را منتشر كند- افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار