رئيس مركز پژوهشی كاشان شناسی دانشگاه كاشان، از خريداری و تهيه آثار نويسندگان و مؤلفان كاشان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد مشهدي نوش آبادي رئيس مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان با اشاره به افتتاح و راه اندازي كتابخانه تخصصي كاشان شناسي در اين دانشگاه اظهار کرد: شروين عرفاني حدود سه هزار جلد كتاب هاي مربوط به كاشان از مرحوم پدر خود ابراهيم عرفاني در حوزه علم، ادب، فرهنگ، هنر، معماري و همچنين نويسندگان و مؤلفان كاشاني را به اين كتابخانه تخصصي دانشگاه كاشان اهدا كرده است و كتابخانه مركز، آماده ارائه سرويس به عموم علاقمندان و كاشان پژوهان است.

وي استفاده از كتابهاي موجود در اين كتابخانه را براي عموم آزاد اعلام کرد و افزود: كتابهاي موجود اين كتابخانه امانتي نيست و علاقمندان به كاشان و حوزه پژوهش مي توانند كتابهاي مورد نظر خود را در محل كتابخانه مطالعه كنند.

رئيس مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان با بيان اينكه تعداد كتابهاي اين كتابخانه قرار است به همت شروين عرفاني به پنج هزار جلد افزايش يابد تصریح کرد: برای استفاده بهينه دانش پژوهان اين مركز همچنين سعي داریم تا آثار نويسندگان كاشاني و كتابهاي مربوط به كاشان را در حوزه هاي مختلف تاريخ، فرهنگ، هنر و زبان، از نويسندگان خريداري و گردآوري کنیم.

وي از همه مؤلفان و ناشران منطقه كاشان خواست تا آثار خود را در حوزه شهرستان هاي كاشان، آران و بيدگل و نطنز و پژوهشگران و مؤلفاني كه كتابها و نسخه خطي را مي شناسند به اين مركز معرفي كنند چراکه مركز كاشان شناسي آمادگي دارد تا آثار مؤلفان و دارندگان كتاب هاي مربوط به حوزه فرهنگي كاشان را خريداري کند.

مشهدي ابراز کرد: از ده ها سال پيش تاكنون بارها ادارت دولتي و نهادهاي فرهنگي ايده كتابخانه تخصصي كاشان شناسي را مطرح و گاه كتابخانه هايي نيز تاسيس شده استاما به دلیل اینکه زير ساخت هاي لازم وجود نداشته، اين امر راكد مانده است.

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه اكنون همه زير ساخت هاي لازم براي تاسيس كتابخانه كاشان شناسي نظیر برنامه ريزي، فضا، امكانات، تجهيزات، بودجه و نيروي انساني در كنار پژوهشگران برجسته در دانشگاه كاشان فراهم آمده است و به همین دلیل افتتاح اين كتابخانه گام نخست برای ايجاد كتابخانه اي جامع است.

رئيس مركز كاشان شناسي دانشگاه كاشان معتقد است: بي شک 10 ها هزار جلد كتاب در دوره هاي مختلف تاريخي از مؤلفان كاشاني و يا در موضوع كاشان برجاي مانده و يا در دوره معاصر تأليف شده است كه اميد داريم در سال هاي آتي و در برنامه اي دراز مدت به سوي اين هدف بزرگ و در شأن منطقه تمدن فرهنگ ساز و هنر پرور كاشان حركت كنيم.

لازم به ذكر است كساني كه قصد اهداء يا فروش كتاب هاي مربوطه را دارند مي توانند با شماره تلفن 55912790 تماس بگيرند. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.