برقراری سفر به عتبات عالیات سوریه چند سالی است که به دلیل مسائل مختلف تعطیل بود اما‌ این روزها حرف‌های زیادی مبنی بر برقراری مجدد ارتباط ایران و سوریه در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات این کشور مطرح است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رئیس سازمان حج و زیارت  اظهار کرد: چندی قبل هیئتی از وزارت جهانگردی سوریه به ایران سفر کردند ‌و در مورد مباحث مختلفی بحث و تبادل نظر شد.
 
سعید اوحدی افزود: صبح روز گذشته نیز جلسه‌ای با آنها برگزار کردیم و تفاهم‌نامه‌مان در مورد مسائل فنی سفر همانند هتل، حمل و نقل، ویزا و عوارض فرودگاهی انجام شد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تنها موضوع باقی‌مانده مسائل امنیتی است هر چند قرار بود وزیر جهانگردی سوریه با سفر به ایران پیوست امنیتی خود را ارائه دهد ولی این مهم انجام نشد.
 
این مسئول بیان کرد: پیوست امنیتی باید از سوی طرف سوریه ارائه شده و ما آن را به شورای امنیت ملی تقدیم کنیم و اگر مسئولان شورای امنیت ملی این پیوست را تائید کردند برقراری سفر بین دو کشور ایجاد می‌شود.
 
اوحدی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه تا چه میزان امیدوار به برقراری ‌ارتباط‌ جهانگردی با سوریه است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد زیرا باید پیوست امنیتی سوریه مشاهده و مطالعه شود.
 
وی گفت: اگر این پیوست کامل تهیه شده باشد با تائید شورای امنیت ملی پروازها برقرار می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار